  • 141. Data: 2021-10-07 08:14:05
    Temat: Re: Ucieczka strazniczki
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 06 Oct 2021 23:17:10 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Dlatego mówię, że jeden pies czy komora, czy nie, bo i w jednym i drugim
    > przypadku śmierć to wynik stworzenia takich a nie innych warunków.

    > Trudno porównywać działania człowieka, upodlonego przebywaniem w obozie,
    > gdzie za niewykonanie poleceń bezpośrednio i często natychmiastowo
    > groziła mu śmierć, z którego to obozu nie mógł się nigdzie przenieś, do
    > działań sekretarki, która do obozu się sama zgłosiła i dobrowolnie w nim
    > przebywała, mimo możliwości przeniesienia i to bez większych szykan.

    Niby tak ... ale jak cytowales, to Borowski sam sie na tę Kanade
    pchal. Nie bylo przymusu, przynajmniej w jego przypadku.

    J.

  • 142. Data: 2021-10-07 08:34:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 6 Oct 2021 22:22:44 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Po co?

    Zeby moc z czystym sumieniem pisac o oddawaniu nielegalnych imigrantow
    i w opiekoncze rece bialoruskiej SG ..

    J.

  • 143. Data: 2021-10-07 09:28:18
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-10-07, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Niby tak ... ale jak cytowales, to Borowski sam sie na tę Kanade
    > pchal. Nie bylo przymusu, przynajmniej w jego przypadku.

    Ten fragment w moim powyższym: upodlonego przebywaniem w obozie. To
    trochę tak jakby oceniać porywaczy lepiej bo u zakładnika rozwinął się
    syndrom sztokholmski. To nie są normalne warunki do oceny czyjejś
    moralności w kwestiach w sumie nie aż takiej wagi u osoby, która zmaga
    się z bardziej poważnymi problemami. Nie Borowski stworzył taki a nie
    inny ekosystem, którego padł, w tym moralanie, ofiarą.

    --
    Marcin

  • 144. Data: 2021-10-07 11:39:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.10.2021 o 08:34, J.F pisze:
    > Zeby moc z czystym sumieniem pisac o oddawaniu nielegalnych
    > imigrantow i w opiekoncze rece bialoruskiej SG ..

    Przecież nigdy nie twierdziłem, że osobiście to widziałem.

    --
    Robert Tomasik

  • 145. Data: 2021-10-07 11:40:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.10.2021 o 07:29, J.F pisze:
    > A myslisz, ze Arabowie to ilu Zydow z Izraela chca zostawic przy
    > zyciu?

    Nigdy sie nad tym nie zastanawiałem, ale tam problemem jest stworzenie
    obcego państwa na ich terenach. I to dość sztucznie.

    --
    Robert Tomasik

  • 146. Data: 2021-10-07 11:51:13
    Temat: Re: Standardy Starotestamentowe ludobójstwa [Was: Ucieczka strażniczki]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Nigdy sie nad tym nie zastanawiałem, ale tam problemem jest stworzenie
    > obcego państwa na ich terenach. I to dość sztucznie.

    Palestyńczycy mają (mieć) Starotestamentowe podejście ale "zwrotnie" do
    Żydów? HAŃBA!

    http://biblia.pismo-swiete.pl/ludobojstwo.html

    --
    A. Filip

  • 147. Data: 2021-10-07 12:03:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.10.2021 o 07:24, J.F pisze:
    > Tylko ze Hitler, choc "socjalista", to nienawidzil komunistow. Bili
    > sie tez w Hiszpani.

    I to byli jedni z pierwszych osadzanych w Obozach. U nas zresztą też za
    komunizm szło się siedzieć. Takie czasy to były.

    > W sumie tak, choc z drugiej strony - Hitler sam mial na nia ochote.

    Hitlerowi cała Europa nie była potrzebna raczej. Natomiast nie za bardzo
    dało się wykroić pół.

    > A tu sie pojawia Hitler, ktory pakuje niemieckich komunistow do
    > obozow. I popiera Franco w Hiszpanii.

    I na to czekał Stalin.

    > Cos to nie pasuje do twojej tezy. To w koncu sie w 1939 bal wojny na
    > dwa fronty, czy nie bal?

    Pomijając Wielką Brytanię, to na zachodzi ogarnął temat w miesiąc.
    Problemem była Wielka Brytania, która się "postawiła". A Stalin
    przygotowywał się do realizacji swojego planu uderzenia w plecy
    obróconych na Zachód armii. Moim zdaniem Hitler musiał się ratować
    uderzając na Rosję. Inaczej Stalin by w 1941 roku był w Berlinie.

    > Tzn - IMO tez bal, ale nie takiego poteznego ataku ZSRR jak piszesz.
    > Bo R-M go przed tym nie zabezpieczal. Ot, uznal, ze lepiej sie
    > dogadac na wspolny atak/rozbior, niz ryzykowac, ze ZSRR nam pomoga.

    Po prostu się dogadał, gdzie mają się wojska spotkać, żeby potem nie
    doszło do wojny Niecy-Rosja i tak ja postrzegam ten pakt. Podobnie jak w
    Jałcie dogadali się, żeby USA nie walczyło z Rosją.

    > Gdzies tam jeszcze jest znana chronologia - plan ataku zaczely
    > Niemcy opracowywac w kwietniu 39, potem zaczely sie rozmowy z ZSRR,
    > zwienczone podpisaniem paktu 23/24.08, pierwotna data niemieckiego
    > ataku to byla 26.08, ale 25.08 GB oglosila gwarancje dla Polski.

    Żeby dało się opracować w kwietniu atak na Polskę, to przygotowania
    musiały być kilka lat. Atak, to nie tylko czołgi prące do przodu. Trzeba
    mieć te czołgi. Przypominam, ze Niemcom nie wolno ich było mieć.
    Szkolili czołgistów na poligonach w Rosji. Same rysunki na mapie, to
    jeszcze nie atak.

    > ZSRR pomagal w Hiszpanii, chcial pomoc CS, deklarowal tez pomoc nam,
    > nawet rozmowy z Anglia i Francja prowadzil, tylko akurat tu nasz
    > rzad twardo mowil "nie". Zadnej radzieckiej pomocy nie chcemy. I
    > pewnie dobrze zrobil, bo przyszliby pomoc i nie wyszli.

    I o to ostatnie chodziło. Przy czym z dwojga złego teraz z perspektywy
    czasu, to nie jestem pewien, czy to była słuszna decyzja. Trochę co
    innego wyzwolić nas i wprowadzić swoje rządy, a co innego pomóc i
    próbować obalić rząd. Na to też liczyliśmy wywołując Powstanie Warszawskie.

    > Gorzej z ta CS ... moze trzeba bylo przepuscic radzieckie wojska.
    > Tylko bez uzgodnienia z Francja to grozilo samotna wojenka, a jakby
    > sie nam jakas CS SRR zalęgła, to potem chcieliby korytarz ...

    Moim zdaniem Polska powinna się dogadać z Czechosłowacją. Tych dwóch
    krajów Hitler by na raz nie ruszył. Czesi mieli silne umocnienia na
    Granicy już gotowe w 1938 roku. Dodatkowo osłoniliby naszą południową
    granicę. No i pchanie się na Polskę z pozostawieniem Czechosłowacji, to
    proszenie się o oskrzydlenie z południa ku północy. Z drugiej strony
    uderzenie na Czechosłowację groziło naszym atakiem na Zachód.

    Tyle, że Hitler tak pokombinował, że ani Polska, ani Francja, czy Anglia
    w 1939 roku nie byli gotowi do akcji, a on był i miał nowoczesne
    uzbrojenie, bo wprowadził je od podstaw.

> [...]
    > nie wspominal. Tylko nie bardzo wiem, jakby to mieli zrealizowac, bez
    > tego wspolnego ataku. Tym niemniej - skoro sam planowal atak pol
    > roku, to Hitler musial sobie zdawac sprawe, ze ZSRR w dwa dni sie nie
    > zmobilizuje. Wiec uderzy pozniej, a kiedy ... nie wiadomo. Jakbysmy
    > sie dluzej i skuteczniej bronili, to kto wie co by bylo. Na pewno
    > Stalinowi byloby na rekę, gdyby Niemcy sie wykrwawily w dlugiej walce
    > na dwa fronty, a przy okazji Polska i Francja sie oslabily. A on by
    > sie spokojnie umacnial i czekal na wlasciwy moment.

    Wydaje mi się, ze Stalin by już nie czekał. Gdyby Niemcy związali się
    walką z Francuzami, to by poszedł na Zachód. Moim zdaniem dlatego
    Francja i Anglia nie uderzyła. Bo nie wierzę, że nie mieli świadomości,
    że jak ruszą i Niemcy będą musieli podzielić siły, to przegrają - tyle
    że to przed Rosją nie zabezpieczało Europy.

    > No bo jednak Niemcy mocni byli.

    Są opracowania, ze byli w październiku 1939 roku w zasadzie na granicy
    wyczerpania zasobów.

    > Poza tym to nie o wschodniej Europie piszesz, tylko o wschodniej
    > Polsce. Na tym scenariuszu najbardziej sie Niemcy umacniaja, a to nie
    > rozwiazuje sprawy. No chyba, ze jakis jasnowidzacy polityk przewidzi,
    > ze Rosja z Niemcami sie kiedys pobija, tylko dac im wspolna granice

    Stalin to zapowiadał publicznie już w latach 20-tych. Nie pamiętam,
    gdzie o tym czytałem. To była oficjalna strategia Stalina. Nawet się z
    tym nie krył. Wywołać wojnę w Europie i w ramach KOMINTERNU udzielić
    pomocy ludziom pracy.

    > Inna sprawa, ze po ogoloceniu z uprzemyslowionej czesci, ta
    > azjatycka czesc ZSRR istotnie nie stanowilaby duzego zagrozenia ...
    > przez jakis czas.

    Na to, ze Stalin ewakuuje całe zakłady na tamte tereny, to po prostu
    nikt nie wpadł.

    --
    Robert Tomasik

  • 148. Data: 2021-10-07 12:11:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.10.2021 o 11:51, A. Filip pisze:
    > Palestyńczycy mają (mieć) Starotestamentowe podejście ale "zwrotnie" do
    > Żydów? HAŃBA!

    Mógłbyś jakoś rozwinąć to hasło? Nie to bym się nie zgadzał, albo
    zgadzał, ale chciałbym zrozumieć o co Ci chodzi. Bo jakoś nijak do do
    reszty mi nie pasuje. Co to jest "Starotestamentowe" podejście i jak
    można mieć podejście "zwrotnie" do kogokolwiek?

    Stary Testament akurat i Muzułmanie, i Chrześcijanie i Żydzi mają
    wspólny. Katolicy sobie go trochę pod swoje potrzeby pozmieniali, co
    jest powodem powstania kościołów protestanckich. Ale te zmiany nie są
    jakieś poważne, więc Stary Testament wyznacza ogólne normy etyczne w
    większości znanego nam obecnie Świata i opieranie się na nim nie
    przynosi hańby.

    --
    Robert Tomasik

  • 149. Data: 2021-10-07 12:20:39
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Od tego właśnie jest proces.

    -----

  • 150. Data: 2021-10-07 12:22:45
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jeżeli tak rozumiesz to podstawowy błąd w czytaniu Borowskiego.
    Podobnie jak Karewicz nie był świnią.

    -----