  • 1. Data: 2005-09-07 17:09:42
    Temat: Telefoniczny naciągacz
    Od: "Peter" <m...@v...pl>

    Dostałem dziś SMSa o treści:
    "Era:Wygrales nowego Siemensa CX65, wyslij sms z kodem 694230716 na numer 1120 z
    telefonu na abonamet sieci Era w odpowiedzi dostaniesz info o odbiorze nagrody."
    (pisownia oryginalna)

    Do Ery telefon naciągacza już zgłosiłem. W Erze poradzono mi zgłosić to na
    policję i wysłać do nich faks z potwierdzeniem zgłoszenia. Wówczas będą mogli
    podjąć kroki bardziej stanowcze (cokolwiek to znaczy).

    Warto to zgłaszać? Pewnie wielu ludzi się nabiera na to. I czy zaufać Erze, że
    pogoni oszusta? W końcu nabija im rachunki.

    A może inaczej dać nauczkę temu oszustowi? Tylko jak?

    --
    Peter

  • 2. Data: 2005-09-07 17:38:33
    Temat: Re: Telefoniczny naciągacz
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Peter napisał(a):

    > Do Ery telefon naciągacza już zgłosiłem. W Erze poradzono mi zgłosić to na
    > policję i wysłać do nich faks z potwierdzeniem zgłoszenia. Wówczas będą mogli
    > podjąć kroki bardziej stanowcze (cokolwiek to znaczy).

    Zglaszac! Jedyna forma walki z oszustwami jest zglaszanie tych oszustw.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 3. Data: 2005-09-07 17:41:20
    Od: scream <n...@p...pl>

    Peter napisał(a):
    > A może inaczej dać nauczkę temu oszustowi? Tylko jak?

    No dobrze, ale skąd wiesz, że to oszust? Może numer należy do firmy,
    która zorganizowała taki konkurs w pełni legalnie?

    Inna sprawa, że numery premium raczej nie zaczynają się od 11*.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 4. Data: 2005-09-07 19:00:10
    Od: JFK <s...@g...com>

    Dnia Wed, 07 Sep 2005 19:41:20 +0200, scream napisał(a):

    > No dobrze, ale skąd wiesz, że to oszust? Może numer należy do firmy,
    > która zorganizowała taki konkurs w pełni legalnie?
    >
    > Inna sprawa, że numery premium raczej nie zaczynają się od 11*.
    cyat :
    "Od 7. czerwca możliwe jest doładowanie konta Era Tak Tak lub Era Mix poprzez
    wysłanie SMS-a Premium.

    Doładowanie konta polega na wysłaniu wiadomości, w treści której wpisany jest
    numer doładowywanego konta (w formacie 9-cyfrowym), na numer:
    1110 - uzupełnienie o 10 pln,
    1120 - uzupełnienie o 20 pln.

    Konto abonenta obciążane jest dokładną kwotą doładowania, a samo
    doładowanie następuje w ciągu kilku minut. Usługa dostępna jest
    całą dobę dla klientów sieci Era (nie dotyczy Taryfy Pracowniczej, Era
    Tak Tak oraz Era Mix). (WitekT)"
    zrodlo:
    http://www.telepolis.pl/news.php?id=2340

    moim zdaniem najlepsze utarcie nosa nacigaczowi to zalatwienie mu tego
    numeru (skrzyknac kilku znajomych niech wysylaja sygnalki jak sie nudza,
    ustawic jakis automat smsm o 2-3 w nocy itp)
    Co mu po kasie na nim jak nie bedzie mogl dzownic :P
    Jakub (JFK) Kasica
    kontakt ze mna:
    www.jfk.okg.gdynia.pl/poczta
    lub(wolniej)na adres z From

  • 5. Data: 2005-09-07 19:02:59
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > moim zdaniem najlepsze utarcie nosa nacigaczowi to zalatwienie mu tego
    > numeru (skrzyknac kilku znajomych niech wysylaja sygnalki jak sie nudza,
    > ustawic jakis automat smsm o 2-3 w nocy itp)

    e, wystarczy na porno sajtach porozwieszac, z w miare fajnymi
    fotkami :)

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 6. Data: 2005-09-07 19:09:29
    Od: "Peter" <m...@v...pl>

    > No dobrze, ale skąd wiesz, że to oszust? Może numer należy do firmy,
    > która zorganizowała taki konkurs w pełni legalnie?

    1. Bo wygooglałem ten numer SMS i przeczytałem to co JFK zacytował
    2. Bo zadzwoniłem do Ery gdzie potwierdzono mi, że to oszustwo i żeby nie słać
    żadnych SMSów.

    --
    Peter

  • 7. Data: 2005-09-07 19:31:58
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Wed, 07 Sep 2005 19:41:20 +0200, *scream* <news:dfn8h8$7j6$3@news.onet.pl>
    napisał(a):

    > No dobrze, ale skąd wiesz, że to oszust? Może numer należy do firmy,
    > która zorganizowała taki konkurs w pełni legalnie?

    > Inna sprawa, że numery premium raczej nie zaczynają się od 11*.

    Tragedią jest jak człowiek nie zna się na żartach. Jakiś kolega zrobił mu
    kawał, a on teraz robi z tego wielkie halo.
    Tu np. bramka ze śmiesznymi sms'ami:
    http://smsportal.org/smsy-smieszne.php

    --
    Kaja

  • 8. Data: 2005-09-07 19:37:47
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Tragedią jest jak człowiek nie zna się na żartach. Jakiś kolega zrobił mu
    > kawał, a on teraz robi z tego wielkie halo.

    To udaj ze sie nabralas i wyslij tego smsa. Powodzenia ...

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 9. Data: 2005-09-07 20:18:18
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Wed, 7 Sep 2005 21:37:47 +0200, *KrzysiekPP*
    <news:MPG.1d895ff88adc80a198a408@news.tpi.pl> napisał(a):

    > To udaj ze sie nabralas i wyslij tego smsa. Powodzenia ...

    Ja nawet na prawdziwe sms'y konkursowe Idei nie odpowiadam.
    Takie coś od razu wywalam z telefonu, nie dam im zarobić.

    --
    Kaja

  • 10. Data: 2005-09-07 21:29:33
    Od: "Roxy " <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Kaja <k...@n...ma.wp.pl> napisał(a):

    > Tragedią jest jak człowiek nie zna się na żartach. Jakiś kolega zrobił mu
    > kawał, a on teraz robi z tego wielkie halo.
    > Tu np. bramka ze śmiesznymi sms'ami:
    > http://smsportal.org/smsy-smieszne.php

    Ja mam średnio - na telefon stacjonarny w TPSA - 2 x miesiącu takie monity:
    jesteśmy z firmy...international..." telefon ten został wylosowany losowo i
    przyznano pani nagrodę do wyboru.../tu drogie nagrody/
    Jesli pani oddzwoni w ciągu 10 min na podany numer - nasi konsultanci (!)
    umówia sie na odbiór nagrody...
    JAWNA ŚCIEMA...
    Nie dajcie się nabrać, możecie mieć podpięty dialer do telefonu ;) Taka z
    tego korzyść...
    Pozdr