    From: p...@g...com
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Szansa na zachowek
    Date: Thu, 23 Apr 2009 12:49:01 -0700 (PDT)

    Rodzice mieszkali w mieszkaniu zakładowym (zakład matki). Matka zmarła
    kiedy ja i siostra byłyśmy jeszcze niepełnoletnie. Ojciec zamienił
    mieszkanie na większe (ten sam budynek) na podstawi orzeczenia o III
    grupie inwalidztwa na jedno z nas (nie wiem czy to ma jakiś wpływ na
    cala sprawę). Po pewnym czasie ja się wyprowadziłam (wynajmuje
    mieszkanie) a niedługo zakład upadł i mieszkania przejęła spółdzielnia
    (nie mam pojęcia na jakich warunkach). Ojciec ponownie się ożenił i
    przeprowadził się do "macochy" a mieszkanie zostało przepisane na moja
    siostrę (także już pełnoletnią) która stała się głównym najemcą (nie
    mam pojęcia czy zgodnie z przepisami czy tez przy pomocy "pudelka
    czekoladek"). Po jakimś czasie budynek przejęło we władanie miasto i w
    końcu można było te mieszkania wykupić na własność co tez siostra
    uczyniła.

    Teraz pytanie:
    Czy mogę dochodzić od siostry jakiejkolwiek rekompensaty za to
    mieszkanie? Czy mój ojciec także powinien otrzymać od siostry także
    jakąś formę zachowku?