  • 31. Data: 2005-03-19 23:51:13
    Temat: Re: Sprzet przechodzi na wlasnosc serwisu ??
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    news:d1idft$rd0$1@news.onet.pl...

    > zastanawiałbym się... jeśli mógłby przyjąć, że klient porzucił rzecz, to
    > i dobrej wiary można by się dopatrzeć

    tylko, czy mozna uznac "wydawanie sie" serwisowi za dochowanie odpowiedniej
    starannosci...

  • 32. Data: 2005-03-20 00:11:46
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Heming napisał(a):
    > Ah to nastepnym razem przyjmujacemu zlecenie nie zwroce wydatkow ktore
    > poczynil w celu nalezytego wykonania zlecenia, tylko ze 742 stanowi
    > innaczej.

    Jaki ma to związek?

    KG

  • 33. Data: 2005-03-20 00:26:17
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    > Jaki ma to związek?
    >
    > KG

    Dobra poddaje sie i ide spac :P Nie kwestionuje tego, ze cecha nakladow jest
    dobrowolnosc, ale wydaje mi sie, ze ujmujesz je zbyt wasko.

  • 34. Data: 2005-03-20 01:53:44
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl>

    > Od kilku lat prowadze serwis urzadzen elektronicznych, glownie telefonow
    > komorkowych.
    > Czesto zdarza sie, ze klienci przychodza po odbior sprzetu po kilku
    > miesiacach a ostanio nawet po roku.
    > Jak dlugo serwis powinien przetrzymywac nieodebrany sprzet klienta ??
    > Czy zgodnym z prawem byloby wprowadzenie do warunkow serwisu, informacji
    > mowiacej o tym, ze sprzet nieodebrany z naprawy w przeciagu np. 30dni
    > przechodzi na wlasnosc serwisu ?? Jesli tak, to ktore art to reguluja ??

    Dodaj punkt do regulaminu/umowy serwisowej:

    X. Po uplywie 10 dni od zawiadomienia klienta o zakończeniu naprawy w
    przypadku nieodebrania sprzętu naliczana będzie opłata w wysokości X zł za
    każdy dzień przechowywania. Opłata tak będzie naliczana przez kolejnych 30
    dni. Waruniem odebrania sprzętu w okresie naliczania opłaty za
    przechowywanie jest uregulowanie na rzecz Serwisu opłaty w wysokości
    naliczonej. Po bezskutecznym upływie trminu naliczania opłaty Serwis może
    jednostronnie uznać nieodebrany sprzęt za rzecz porzuconą ze skutkami
    przewidzianymi w KC.

    Ważne: zawiadomienie w takim wypadku musi być wysłane listem poleconym.

    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 35. Data: 2005-03-20 07:18:57
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Beniamin napisał(a):
    > Dodaj punkt do regulaminu/umowy serwisowej:

    tylko nie zapomnij doręczyć regulaminu i mieć tego dowód, a nie tylko
    powiesić na ścianie

    KG

  • 36. Data: 2005-03-20 11:44:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Heming" <h...@w...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Nie zastaw, ale ius retentionis, czyli prawo zatrzymania z art. 461 Kc

    Dokładnie. Ale jak napiszę tak komuś nieobeznanemu, to zapyta co to.
    Piszę zastaw, bo to powszechnie zrozumiałe. Ale masz oczywiście rację.

    > Ja mysle, ze mozna, ale oczywiscie wyznaczjac odpowiednio dlugi okres
    (np.
    > rok lub 6 miesiecy)

    A co z podatkiem od takiej darowizny? To pierwszy problem, jaki mi
    przyszedł do głowy.

    > Tu sie zgadzam. Wystarczy jakis nadgorliwy policjant nieobeznany w
    meandrach
    > pr. cywilnego i juz mozna miec sprawe karna.

    Wiesz, tu nawet brak obeznania sprawy nie zmieni. Gość powie, że celowo
    wysłał powiadomienie na inny adres, albo że przesyłkę odebrała
    nieuprawniona osoba. Generalnie największy kłopot jest z udowodnieniem,
    że gość się nie zgłosił po odbiór.

    > Tylko, ze po 3 latach sprzedaz takiego aparatu nie pokryje kosztu
    > ewentualnej naprawy, ani nawet kosztu przechowania.

    Stąd też pozostaje powództwo sądowe i wcześniejsze jego sprzedanie przez
    komornika w celu pokrycia kosztów.