    From: "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Sprzedaż "wraku" po szkodzie całkowitej - pytanie
    Date: Thu, 12 May 2011 14:29:20 +0200

    Witam,

    mam pytanie odnośnie sprzedaży "wraku" po szkodzie całkowitej. Zasadniczo
    znam mechanizm. Ubezpieczyciel zaniża wartość samochodu przed szkodą,
    jednocześnie zawyżając jego "pozostałość" po szkodzie, żeby różnica wyszła
    jak najmniejsza. Wiem też, że jeżeli nie uda mi sprzedać "wraku" po takiej
    cenie jak uznał ubezpieczyciel, to mogę dochodzić wyrównania tej różnicy.
    Mogę się również domagać, żeby "wrak" przejęło TU i wypłaciło mi jego
    wartość. Nie znalazłem jednak informacji, czy muszę wykazać "staranność" co
    do wyboru kupca, jeżeli sprzedaję sam pozostałość samochodu. Chodzi o to, że
    TU wyceniło "wrak" na jakąś kwotę. Być może znalazłbym kupca w zbliżonej
    cenie wystawiając go na allegro, dzwoniąc po szrotach, itp. Jednak nie mam
    na to czasu ani chęci. Znajomy chce kupić ten "wrak", jednak chce zapłacić
    znacznie mniej. Dla mnie to byłoby najkorzystniejsze, bo sam ściąga lawetę,
    nie czekam na kupca, nie muszę kombinować gdzie trzymać rozbitka, kasę
    dostaję do ręki, itp. Po różnicę zwróciłbym się do ubezpieczyciela. Pytanie,
    czy TU ma podstawy robić problemy, czy muszę uzyskać ich akceptację, itp.?

    P.S. Pytanie poszło wczoraj również na pl.misc.samochody