  • 1. Data: 2006-09-15 07:53:04
    Temat: Sprawa o przepisania mieszkania
    Od: "Mr. Adam" <c...@o...pl>

    Witam

    Mieszkanie jest zapisane na 2 osoby, które od 30 lat nie jest małżenstwem.
    Zostało ono wykupione ok 20 lat temu od spółdzielni przez jedno z nich, ale
    dalej jest 2 tych samych właścicieli. Teraz jedno z nich (matka) chciało
    przepisać drugą (ojca) częśc mieszkania na jednego z synów. Tutaj jednak
    pojawił się problem, gdyż ojciec stwerdził, że mu sie należy garsoniera, w
    zamian, za jego część. Od momentu wyprowadzenia się nie inwestował ani w
    żaden inny sposób nie utrzymywał tego mieszkania. Pytanie: JAKIE SĄ SZANSE
    NA WYGRANIE TAKIEJ SPRAWY I JAKIE MOGĄ PRZEMAWIAC ARGUMENTY NA RZECZ DRUGIEJ
    OSOBY (OJCA)?

    Pozdrawiam
    Adam M.

  • 2. Data: 2006-09-15 08:17:24
    Temat: Re: Sprawa o przepisania mieszkania
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Mr. Adam wrote:

    > Witam
    >
    > Mieszkanie jest zapisane na 2 osoby, które od 30 lat nie jest
    > małżenstwem. Zostało ono wykupione ok 20 lat temu od spółdzielni przez

    Czyli już po rozwodzie. Jak to by ło możliwe? Czy wcześniej to było
    sp[ółdzielcze lokatorskie czy spóldzielcze włanościowe?. W jaki sposób
    zostało ustalone prawo do mieszkania w czasie rozwodu?

    > jedno z nich, ale dalej jest 2 tych samych właścicieli. Teraz jedno z

    Dwu włascicieli? To ostatecznie kto wykupił?

> [...]
    > utrzymywał tego mieszkania. Pytanie: JAKIE SĄ SZANSE NA WYGRANIE
    > TAKIEJ SPRAWY I JAKIE MOGĄ PRZEMAWIAC ARGUMENTY NA RZECZ DRUGIEJ OSOBY

    Podaj odpowiedzi na pytania podane wyżej. I dodatkowo: kto w tym
    mieszkaniu faktycznie mieszka? Wtedy ktoś ci może poda jakieś
    rozwiązanie.

  • 3. Data: 2006-09-15 08:31:33
    Od: "Mr. Adam" <c...@o...pl>

    > Czyli już po rozwodzie. Jak to by ło możliwe? Czy wcześniej to było
    > sp[ółdzielcze lokatorskie czy spóldzielcze włanościowe?. W jaki sposób
    > zostało ustalone prawo do mieszkania w czasie rozwodu?

    ROZWÓD BYŁ BEZ ORZEKANIA O WINIE, A PRAWO DO MIESZKANIA ZOSTAŁO PRZYiISANE
    MATCE.

    > Dwu włascicieli? To ostatecznie kto wykupił?
    MATKA. WCZESNIEJ BYŁO TO ZAKŁADOWE MIESZKANIE A POTEM ZOSTAŁO
    ODKUPIONE-PRZEZ MATKE., TERAZ JEST WLASNOSCIOWE HIPOTECZNE.

    > Podaj odpowiedzi na pytania podane wyżej. I dodatkowo: kto w tym
    > mieszkaniu faktycznie mieszka? Wtedy ktoś ci może poda jakieś
    > rozwiązanie.

    OBECNIE MIESZKA W NIM MATKA I JEDEN Z SYNÓW Z DZIEWCZYNA (OD 1/2 ROKU),
    WCZESNIEJ (3 LATA TEMU) MIESZKALI TAM OBAJ SYNOWIE, ROWNIEŻ Z MATKĄ

    Pozdrawiam
    Adam M.

  • 4. Data: 2006-09-15 08:38:44
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Mr. Adam napisał(a):

    > ROZWÓD BYŁ BEZ ORZEKANIA O WINIE, A PRAWO DO MIESZKANIA ZOSTAŁO PRZYiISANE
    > MATCE.

    Jak zostało przypisane matce?
    Gdzie to mieszkanie jest zapisane na dwie osoby?

    KG

  • 5. Data: 2006-09-15 08:51:19
    Od: "Mr. Adam" <c...@o...pl>

    Zapisane w księgach wieczystych.
    Przypisane to moze złe słowo. W trakcie rozwody zostało ustalone, ze matka
    tam bedzie mieszkała z dziecmi. Nie było żadnego podziału majatku.

    Pozdrawiam
    Adam (laik)

  • 6. Data: 2006-09-15 08:53:11
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Mr. Adam wrote:

> [...]
    > MATKA. WCZESNIEJ BYŁO TO ZAKŁADOWE MIESZKANIE A POTEM ZOSTAŁO
    > ODKUPIONE-PRZEZ MATKE., TERAZ JEST WLASNOSCIOWE HIPOTECZNE.

    To dlaczego piszesz, że jest zapisane na dwie osoby? Co jest w akcie
    notarialneym i ewentualnie w księdze wieczystej?

  • 7. Data: 2006-09-15 09:24:23
    Od: "Mr. Adam" <c...@o...pl>

    Przepraszam, nie specyzowałem. Zostało wykupione nie od ojca ale od byłego
    zakładu pracy. W księgach wieczystych sa byli małżonkowie, czyli 2 os.

  • 8. Data: 2006-09-15 10:45:06
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Mr. Adam wrote:

    > Przepraszam, nie specyzowałem. Zostało wykupione nie od ojca ale od
    > byłego zakładu pracy. W księgach wieczystych sa byli małżonkowie,
    > czyli 2 os.

    No to jest tak, że nie wykupiła matka a wykupili wspólnie i oboje są
    wspólwłascicielami. I teoretycznie to tylko współwłaściciel sam może
    zdecydować o tym, że się chce zrzec na rzecz syna. I może postawić
    warunki jakie tylko zechce.
    Moim zdaniem można podchodzić do tego od dwu stron:
    1. Przymusowe zniesienie wspólwłasności. Tylko, że trzeba będzie
    spłacić ojca i niby dlaczego sąd ma uznać, że są podstawy do takiego
    zniesienia. Domyślam się, że to twoje "matka wykupiła" oznacza tak
    naprawdę, że to ona wyłożyła pieniądze. Może sąd uwzględni to przy
    rozliczeniu, ale ceny "wykupu" zazwyczaj miały się nijak do
    rzeczywistej wartości mieszkania.
    2. Poczekać jeszcze 10 lat i będzie zasiedzenie w złej wierze.

    Może jakiś specjalista znajdzie lepsze pomysły.

  • 9. Data: 2006-09-15 12:40:29
    Od: Bungo <b...@g...pl>

    Mr. Adam napisał(a):
> [...]
    > Zostało ono wykupione ok 20 lat temu od spółdzielni przez jedno z nich, ale

    Skoro mieszkanie zostalo kupione po rozwodzie przez jednego z bylych
    wspolmalzonkow, to jakim cudem "jest 2 tych samych wlascicieli" i co
    to sformulowanie naprawde oznacza?

    przede wszystkim wyjasnij kto kupil mieszkanie i jakie zrodlo srodkow
    na zakup, takze dlaczego jest wiecej niz jeden wlasciciel.
    wreszcie - byl w ogole rozwod?

    pozdrawiam:-)

    ==> Bungo:-)

  • 10. Data: 2006-09-15 13:53:25
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Mr. Adam napisał(a):

    > ROZWÓD BYŁ BEZ ORZEKANIA O WINIE, A PRAWO DO MIESZKANIA ZOSTAŁO PRZYiISANE
    > MATCE.

    Sąd powinien na tej rozprawie ustalić termin wyprowadzki ojca.

    --
    Kaja