    From: gumis <g...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Sposoby egzekwowania alimentow od ojca
    Date: Tue, 22 Jun 2004 10:11:56 +0200
    Sender: w...@p...onet.pl@chello083144086126.chello.pl

    Cze,

    mam taka sytuacje, ze kobieta z ktora aktualnie jestem ma dziecko
    ze swoim mezem (jeszcze nie sa po rozwodzie) ostanio byla sprawa
    w sadzie w temacie alimentow, ugoda na 400 PLNow. ojciec dziecka
    jest nam winny w tej chwili 1100 PLNow - alimenty zasadzone od
    marca tego roku, dwa tygodnie temu zrobil przelew na konto 300 PLNow,
    a 200 zaplacil w marcu na przedszkole. Mimo rozmow zeby wreszczie
    zaplacil, mimo straszenia komornikiem, policja, nic nie udalo nam sie
    wskurac.

    Chcialem abyscie zweryfikowali to co mi sie wydaje na temat mozliwosci
    jakie mamy:

    1. Komornik
    2. Wizyta u pracodawcy z wnioskiem o potracanie alimentow i
    przekazywanie ich nam na konto.
    3. Wizyta na policji w celu zlozenia doniesienia o popelnieniu
    przestepstwa o uchylaniu sie od placenia alimentow.

    Takie moim zdaniem mamy mozliwosci, czy dobrez mi sie wydaje ?

    Jesli dobrze mi sie wydaje to teraz nastepne pytania :)
    1. Gdzie szukac komornika ? W urzedzie skarbowym, w sadzie ?
    2. Ma ktos z Was lub wie skad sciagnac wzor podania do pracodawcy
    o przelewanie alimentow na knot Matki dziecka ?
    3. Czy pracodawca ma prawo odmowic wykonania naszej prosby ? Jesli
    ma prawo to czy to zalezy od wdzimisie pracodawcy czy musi podac
    jakis powod na podstawie jakiegos tam artykulu kodeksu jakiegos tam ?
    4. W jakim tempie dzialaja komornicy ? Czy jesli zglosimy sie do nich
    na poczatku lipca to jest jakas szansa na odzyskanie chociaz czesci
    kasy jeszcze w lipcu ?
    5. Czy te wszystkie czynnosci sa niezalezne czy moze w jakis sposob
    zaleza od siebie ? Np. zeby zlozyc doniesienie na policje to najpierw
    trzeba miec papierek od komornika o niemoznosci sciagniecia dlugu ?

    O i ostatnie pytanie (niestety biezemy taka mozliwosc pod uwage
    poniewaz ojciec dziecka ma w glebokim powazaniu sad) :

    Z tego co sie orientuje to w Polsce 80% spraw o nieplacenie alimentow w
    sadzie konczy sie wyrokiem wiezienia w zawieszeniu. Zakladajac, ze po
    zapadnieciu takiego wyroku ojciec nadal uchyla sie od placenia
    alimentow, to czy jesli znowu zalozona zostanie sprawa w sadzie to czy
    zostanie to uznane za recydywe i wtedy juz nie bedzie mowy o
    zawieszeniu ?

    Bardzo duzo tych pytan, ale naprawde jestes zieloni w tym temacie.
    Z gory dziekuje za pomoc,

    Gumis