  • 1. Data: 2006-05-01 07:15:13
    Temat: Służebność przechodu, przejazdu i przegonu - proszę o pomoc w wyjaśnieniu
    Od: "Tomek" <t...@v...pl>

    Witam,

    przejrzałem sporo wątków w archiwum ale nie znalazłem odpowiedzi na
    nurtujące mnie pytanie.
    Moja sytuacja jest następująca: jestem właścielem działki bez
    bezpośredniego dostępu do drogi głównej ale w akcie notarialnym mam
    wpis, że działka sąsiada, która przylega do drogi świadczy na
    rzecz mojej działki "nieodpłatną służebność przechodu, przejazdu
    i przegonu południowym krańcem działki szlakiem o szerokości 4
    metrów".
    Moje pytanie: co sąsiad może robić na tym terenie ? Czy może tam
    postawić np. ogrodzenie z bramą, którą będę musiał każdorazowo
    otwierać i zamykać dojeżdżając do swojej działki ?
    Czy są jakieś przepisy prawne regulujące taką sytuację?

    Pozdrawiam

    Tomasz

  • 2. Data: 2006-05-01 07:43:51
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@v...pl> napisał w wiadomości
    s.com...
[...]

    Sasiad nie moza uniemozliwic Ci przejazdu. Natomiast wolno postawic mu
    brame, plot itd itp nawet zamykana bramne jezeli udostepni Ci klucz.

    pozdrawiam