  • 1. Data: 2011-05-06 18:34:24
    Temat: Skrzyżowanie podporządkowanej z wyjazdem ze strefy zamieszkania
    Od: "Piter S." <p...@p...onet.pl>

    Witam,
    Jest skrzyżowanie w kształcie litery T.
    Droga z lewej strony jest strefą zamieszkania, z prawej nieoznakowana, a "z
    dołu" oznaczona znakiem "ustąp pierwszeństwa przejazdu".

    Kto w tej sytuacji ma pierwszewństo: pojazd wyjeżdżający ze strefy
    zamieszkania, czy pojazd jadący "z dołu" drogą podporządkowaną?

    Nie ma wątpliwości, że zawsze pierwszeństwo ma pojazd jadący od prawej
    strony (drogą bez oznakowania).

    --
    Piotr

  • 2. Data: 2011-05-06 18:49:52
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Piter S." <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Kto w tej sytuacji ma pierwszewństo: pojazd wyjeżdżający ze strefy
    > zamieszkania, czy pojazd jadący "z dołu" drogą podporządkowaną?

    No ten to na pewno pierwszenstwa nie ma, bo jest wlaczajacym sie do ruchu.

    Generalnie znak "ustap" jest tam niepotrzebny - tak naprawde nie ma tam
    wogole skrzyzowania - widocznie postawili go tam jako uzupelnienie "prawej
    ręki".
    Droga z pierwszenstwem jest od dolu i w prawo - przy czym jadac z dolu i
    skrecajac w lewo ustepujemy tym z prawej strony.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2011-05-06 18:51:03
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

  • 4. Data: 2011-05-06 18:51:57
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

  • 5. Data: 2011-05-06 19:36:09
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 06.05.2011 20:34, Piter S. pisze:
    > Kto w tej sytuacji ma pierwszewństo: pojazd wyjeżdżający ze strefy
    > zamieszkania, czy pojazd jadący "z dołu" drogą podporządkowaną?

    Jadący drogą z dołu. Wyjazd ze strefy zamieszkania to włączanie się do
    ruchu.
    Chyba że na wyjeździe ze strefy ustawiono znak D1.

    Aczkolwiek takie oznakowanie jest źle wykonane. Tutaj masz właśnie taką
    sytuację:

    http://www.tvp.pl/krakow/motoryzacja/jedz-bezpieczni
    e/wideo/wyjazd-z-drogi-wewnetrznej-ul-bialoruska-i-w
    loska-5-vii-2010/2062128

    (DW i SZ w tym zakresie to to samo, włączanie się do ruchu). I widać
    sporne sytuacje (zwłaszcza gdy Kretynos Dworakos krzyczy na Bogu ducha
    winnych kierowców od strony ustąpa, bo w zakresie krzyczenia na
    kierowców od strony DW to akurat ma rację). Podobno zresztą owo
    skrzyżowanie zostało przebudowane na normalne.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 6. Data: 2011-05-06 19:37:06
    Od: "dK" <c...@c...pl>

> [...]
    > zamieszkania, czy pojazd jadący "z dołu" drogą podporządkowaną?
    >
    > Nie ma wątpliwości, że zawsze pierwszeństwo ma pojazd jadący od prawej

    Oczywiście, że ma pierszeństwo również ten co wyjeżdża drogą, kóra prowadzi
    ze strefy zamieszkania.
    Strefa zamieszkania to nie parking i wyjazd z niej to nie jest włączanie się
    do ruchu.

    dK

  • 7. Data: 2011-05-06 19:40:35
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 06.05.2011 21:37, dK pisze:
    > Strefa zamieszkania to nie parking i wyjazd z niej to nie jest włączanie
    > się do ruchu.

    Bardzo proszę o zaznaczanie wypowiedzi ze strony osób, nie posiadających
    prawa jazdy.
    Ktoś jeszcze uwierzy w te zgadywanki i zabijesz człowieka.

    Oddział 2: Włączanie się do ruchu

    Art. 17.
    1. Włączanie się do ruchu następuje przy rozpoczynaniu jazdy po postoju
    lub za-
    trzymaniu się niewynikającym z warunków lub przepisów ruchu drogowego
    oraz przy wjeżdżaniu:
    1) na drogę z nieruchomości, z obiektu przydrożnego lub dojazdu do takiego
    obiektu, z drogi niebędącej drogą publiczną oraz ze strefy zamieszkania;
    2) ....

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 8. Data: 2011-05-06 19:42:36
    Od: "dK" <c...@c...pl>

    > Bardzo proszę o zaznaczanie wypowiedzi ze strony osób, nie posiadających
    > prawa jazdy.
    > Ktoś jeszcze uwierzy w te zgadywanki i zabijesz człowieka.

    Przepraszam. Masz rację. Rzeczywiście jest to właczanie się do ruchu.
    dK

  • 9. Data: 2011-05-06 21:30:46
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > (DW i SZ w tym zakresie to to samo, włączanie się do ruchu). I widać
    > sporne sytuacje (zwłaszcza gdy Kretynos Dworakos krzyczy na Bogu ducha

    No rzeczywiscie Kretynos, bo psioczac na kierowcow ani nawet przez chwile
    nie zwrocil uwage na bezsensownosc organizacji ruchu a moizliwosci
    unormalnienia jest przeciez kilka:
    - rezygnujemy z DW (przynajmniej paredziesiat metrów wczesniej),
    - pierwszenstwo lamane,
    - pierwszenstwo dla dotychcasowej podporzadkowanej

    w dwoch ostatnich przypadkach dobrze by bylo tez zadbac o odpowiednei
    oznakowanie poziome - np. wylaczenie z ruchu "zakol" od strony drogi
    wewnetrznej w prawo i w lewo, ewentualnie pomalowany na oczojebny zolty
    kolor z paskami "garbik" - wtedy widzialby jeden drugi i trzeci, ze ta droga
    od strony DW jest jakas "inna".

    Pozdrawiam
    SDD

  • 10. Data: 2011-05-06 23:27:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 May 2011, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Bardzo proszę o zaznaczanie wypowiedzi ze strony osób, nie posiadających
    > prawa jazdy.
    > Ktoś jeszcze uwierzy w te zgadywanki i zabijesz człowieka.

    Stanowczo protestuję.
    W świetle argumentu o tym, jak to rowerzysta rozwala TIRy, dopuszczenie
    jakiejkolwiek różnicy na podstawie kryterium posiadania PJ stanowi
    zbrodnię przeciwko ludzkości albo jakoś tak.

    A poważniej - to na drodze czasami kierowcy samochodów takie dość
    wątpliwe wrażenie w kwestii przepisów stwarzają... ;)

    (ad rem masz oczywiście rację, ja w sprawie kryterium, wyłącznie :))

    pzdr, Gotfryd