  • 1. Data: 2019-02-25 08:45:13
    Temat: ,,Sądy powinny być niezależne. Ściganie mnie to zemsta" - mówi nam Stefan Michnik
    Od: u2 <u...@o...pl>

    https://niezalezna.pl/260313-sady-powinny-byc-niezal
    ezne-sciganie-mnie-to-zemsta-mowi-nam-stefan-michnik

    Reporter portalu niezalezna.pl skontaktował się z mieszkającym w
    Göteborgu Stefanem Michnikiem - bratem Adama Michnika, członkiem
    komunistycznego aparatu władzy, sędzią, który w czasach stalinizmu
    skazywał polskich bohaterów podziemia niepodległościowego. Jak
    skomentował fakt ścigania go przez państwo polskie? - To jest coś w
    rodzaju zemsty. Tego nie mogę inaczej tłumaczyć - przekonywał.

    To wygląda dosyć niesympatycznie, ale co ja mogę na to poradzić. Są
    dwie decyzje szwedzkiego sądu, że z powodu przedawnienia odmawia żądaniu
    polskich władz. Ja jestem obywatelem szwedzkim

    - podkreślił stalinowski sędzia.

    Każdy rząd ma swoje własne prawa. Stary rząd miał swoje, nowy ma
    swoje. O tym, jaka jest interpretacja prawa, decyduje ten, kto rządzi.
    Problem jest tylko w tym, że te wszystkie zarzuty do mnie dotyczą
    starych czasów. Nawet nie mogę się odnieść do nich, bo nie prowadziłem
    żadnych notatek, a poza tym ja bylem tam dosyć krótko

    - mówił, odnosząc się do swojej pracy w komunistycznym sądownictwie.

    ,,Szukają kozła ofiarnego" - dodał.
    Michnik ścigany ENA. Co na to stalinowski sędzia? MAMY NAGRANIE!

    Czytaj również
    Michnik ścigany ENA. Co na to stalinowski sędzia? MAMY NAGRANIE!

    Nie będzie ekstradycji Stefana Michnika! Tak zdecydował sąd w Szwecji

    Czytaj również
    Nie będzie ekstradycji Stefana Michnika! Tak zdecydował sąd w Szwecji

    Zaznaczył, że nie ujawniał przed organami państwa szwedzkiego żadnej
    informacji o swoim udziale we władzach systemu komunistycznego.

    Wtedy w Szwecji było takie prawo, że trzeba było uzyskać najpierw
    prawo stałego pobytu i po siedmiu latach można było złożyć podanie o
    obywatelstwo. I zostało ono uwzględnione

    - stwierdził.

    Zapytaliśmy Stefana Michnika o ruchy obrońców demokracji organizowane w
    Polsce pod hasłami obrony Sądu Najwyższego, obrony niezawisłości
    sędziowskiej.

    Niezawisłość sędziowska jest ważna. A czy ona jest zagrożona?
    Jeżeli administracyjne czynniki mogą w ten czy inny sposób wpływać na
    działalność sądów, to nie jest dobre. Sądy powinny być niezależne

    - oświadczył dobitnie.

    Ja ich [,,obrońców demokracji" spod znaku KOD] popieram. Ale więcej
    nic nie mogę powiedzieć poza tym, co powiedziałem. Lycka till! - to po
    szwedzku:powodzenia!

    - zakończył Michnik.

    --
    George Orwell :