  • Data: 2008-07-14 08:40:41
    Temat: Re: życiowa szansa czy nic z tego?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 13 Jul 2008, andreas wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał

    > Cóż może bardziej pokazać wolę darowania od samej czynności
    > darowania/przelewu właśnie?

    Uważasz, że wszystkich kierowców którzy rozjechali pieszych albo
    w wypadku z ich udziałem i z ich winy zginęli inni kierowcy
    (lub pasażerowie) powinni iść siedzieć za *umyślne* zabójstwo?
    No bo "co może bardziej pokazać że chcieli zabić...", nie?
    (głupia sprawa, bo przy stosowaniu czarnego humoru nawet nie
    wiadomo jakie emotikony wstawić :]).

    Fakt spowodowania zdarzenia nijak nie dowodzi woli wykonania
    (w szczególności woli TAKIEGO wykonania, jakie miało miejsce),
    prawo zna pojęcie "błędu".
    W tym przypadku - błędu w podaniu danych docelowego konta.

    Sprawa mogłaby wyglądać inaczej, jeśli w opisie transakcji
    byłby tekst: "darowizna dla Jana Kowalskiego" oraz w pozostałych
    polach był prawidłowo wypełniony adres zamieszkania dla
    przykładu.
    Przyznaję że nie brałem pod uwagę takiego przypadku, ale
    podejrzewam że Ty też! ;)

    pzdr, Gotfryd