  • Data: 2010-07-13 11:15:15
    Temat: Re: zmniejszanie działek, czy legalne?
    Od: "Massai" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    szerszen wrote:

    > Użytkownik "Jacek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości grup

    > nie badz taki szybki bill w swoich ocenach
    >
    > to ze w warszawie jest jakis wysyp geodetow i mania pomiarowa to sa
    > fakty, to ze im sie pomiary cosik nie zgadzaja ze stanem faktycznym
    > to tez fakty, wystarczy popatrzyc na powbijane paliki, naprzemian sa
    > zielone i czerwone, czyli stan faktyczny i stan jaki chca uzyskac
    >
    > np probuja mi przesunac dzialke o ponad 2 metry, na wzmianke ze plot
    > dzialki stoi na przedwojennych slupkach, orzekli, ze widocznie
    > przedwojenny geodeta musial sie pomylic, problem w tym, ze nie
> [...]

    No, to taki fajny kwiatek:
    Rodzice kupili działkę, zbudowali dom, pomiary i podział - w 1988
    ostatnie.
    Przyszedł geodeta w zeszłym roku na zlecenie gminy, i się okazało że
    droga zbudowana 20 lat temu - idzie częściowo przez działkę rodziców.

    Co zrobił geodeta? ano "uciął" ten kawałek działki z drogą, po prostu
    wydzielił taki wąski pasek ziemi jako nową działkę - własność gminy.
    Bez żadnego wywłaszczenia, bez odszkodowania, nic.

    Wg gminnej ewidencji gruntu ten teren to już jest własność gminy.

    Po czym... przysłali wezwanie do zapłaty podatku gruntowego - z
    wliczonym tym fragmentem ;-) Bo w księgach wieczystych jest nadal stary
    podział. I wójt bezczelnie mówi że jak rodzice chcą to sami mogą wnosić
    do sądu o zmianę w księgach, gmina ma to w dupie.

    Po prostu zajebiście.

    --
    Pozdro
    Massai