  • Data: 2011-06-10 22:00:58
    Temat: Re: zmiana regulaminu w banku BPH
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 10 Jun 2011, zak wrote:

> [...]

    Problemem jest właśnie ów "ktoś".
    Sama *KONSTRUKCJA* takiego tworu jak "osoba prawna".

    > Mylisz pojęcia socjalizm, kapitalizm ze zwykłym cwaniactwem. Jeśli masz
    > firmę to mam nadzieję, że nigdy na nią nie trafię.

    A Ty mylisz pojęcie "masz firmę" z "masz udziały w spółce".
    Tak samo, jak ci którzy wyrażają zdziwienie, że 100% właściciel
    udziałów spzoo może okradać swoją własną spółkę - a przynajmniej
    tak w świetle prawa wygląda rozporządzanie jej majątkiem (w roli
    *właściciela udziałów*, co podkreślam, nie mylić z ewentualną
    rolą zarządzającego!)

    Jeśli spp *dosłownie* "ma firmę", to owa firma konstrukcyjnie
    jest mocno odległa od czegoś takiego jak S.A. które jest
    obowiązkowo wymagane przy banku.
    A przy "planowej" organizacji S.A. stan jest taki, że właściciele
    w sprawach bieżących (np. tego co zaoferować klientom) nie
    mają do powiedzenia NIC.
    Dosłownie - nic.
    Jedyne do czego mają prawo, to prawo do żądania zysku.
    No i wybrać do zarządzania mogą. Kogoś. W tym siebie.
    Ale po co siebie, skoro można komuś zapłacić i niech robi co mu
    każą. A każą mu zarabiać. Bo od tego jest spółka handlowa.
    Wynik znasz :>

    I nie, nie tłumacz mi że to jest zła konstrukcja - jestem za
    zniesieniem możliwości istnienia osób prawnych :P

    pzdr, Gotfryd