    From: Artur Golański <A...@w...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zawieszenie dzialalnosci
    Date: Wed, 6 Dec 2006 21:00:45 +0000 (UTC)

    W artykule <s...@t...ceti.pl> Jacek Osiecki napisał(a):

    > Jak na mój gust to taki zapis jasno mówi, że jak nie prowadzimy działalności
    > to nie podlegamy obowiązkowi ubezpieczeń społecznych...
    A na mój gust płacimy od momentu zgłoszenia do momentu wyrejestrowania.
    ZUS nie jest duchem świetym, aby wiedział czy jeszcze 'prowadzisz' czy
    już nie. Składasz na odpowiednim druku oświadczenie, że powodem 'wyrejestrowania',
    jest zakończenia dz.g. a NIE zawieszenie. Zrestą poczytaj archiwum, temat był
    wielokrotnie wałkowany i były przykłady osób, od którym ZUS zażądał zapłaty zaległych
    składek wraz z odsetkami. Były też niedawno obietnice, że rząd problemem się zajmnie,
    prawo zostanie zmienione, aby umożliwiść zawieszanie dz.g. tym, którzy np. wykonują
    ją wyłącznie w sezonie, a nie przez cały rok.

    > wyrejestrowania z ubezpieczeń społecznych w tym okresie na formularzach ZUS
    > ZWUA i ZUS ZWPA."
    J.w. 'wyrejestrowanie' z powodu "zaprzestania działalności", a nie
    zawieszenia.

    > Chyba delimiter? (jak już się czepiamy... ;))
    Racja, choć tylko podpowadałem (przy okazji), a nie czepiałem się!
    Ty chyba się też nie 'czepiasz'?

    --
    Artur Golański