    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Wed, 26 Jun 2013 15:36:12 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: zarzad wspolnoty mieszkaniowej, opieszalosc

    On Wed, 26 Jun 2013, zara wrote:

> [...]

    Dla jasności, jeśli mowa o "części wspólnej" to się nie zgodziłem.

    > Czy to znaczy, że w jakiekolwiek konflikty między lokatorskie (ktoś
    > komuś zajął miejsce na komórkę, "przejął na posadzenie sobie rzodkiewki
    > kawałek wspólnej ziemi" itp.) zarządca nie wtrąca się? Tzn. cokolwiek
    > się dzieje to tylko sąd rozstrzyga i koniec?

    A ustawę przeczytałeś? ;)
    Przecież forma zarządu jest ustalona UMOWĄ.
    Jeśli w umowie/regulaminie/jak tam to zwać *właściciele* uchwalili
    że stosuje się taki czy inny sposób (współ)użytkowania, to owszem,
    zarządca może być wręcz zobligowany do "wtrącenia się".
    Również jeśli ustawa mu to nakazuje, ma obowiązek "wtrącać
    się" (i jeśli dobrze rozumiem o taki przypadek chodzi - czyli
    zagrożenie powodowane przez wady budynku na zewnątrz lokalu,
    ergo - powodowane przez "część wspólną").

    > Hmm... kiedyś jak
    > zarządzane było to przez gminę to chyba był większy porządek?

    Było więcej przeregulowań, w tym naruszające prawo.
    Z tym porządkiem bym nie przesadzał ;), restrykcje zależały
    od bieżących "wytycznych", mających wszelkie cechy różnych
    "akcji" w stylu policyjnych "bezpiecznych świąt" i podobnych,
    dziś się ściga, przez 350 dni w roku - nie.

    W archiwach powinny być moje komentarze do (moich) dawnych bojów
    o trzymanie roweru na strychu :), tak że z grubsza wiem o czym
    piszę :)

    pzdr, Gotfryd