    From: "gabisa" <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zakup mieszkania z Ksiega Wiecz - pytanie
    Date: Mon, 17 Feb 2003 13:33:50 +0100

    > Znalazlam mieskzanie, ktore mi sie podoba i chce je kupic.
    > Jest problem nastepujacego rodzaju:
    > mieszkanie keidys bylo sluzbowe - policyjne. Potem blok przejela
    > administracja miasta.

    Kto jest zatem właścicielem mieszkania - Gmina czy jakaś inna jednostka ?
    Administracja tylko zarządza, nie jest właścicielem. Zaputaj obecnego
    lokatora, z kim ma umowę najmu.

    > ja chce kupic nie jest wykupione, ale obecny wlasciciel je wykupi i od
    razu
    > mi sprzeda.
    Czy wiesz jak długo trwa wykup ? Około 3 m-cy, a potem czekanie na księgę
    wieczystą.

    > Moje pytanie: czy moze sprzedac mieszkanie bez zadnych problemow?

    Może sprzedać mieszkanie, kiedy będzie własnościowe z kw.

    wiec czy w tarkcie tworzenia
    > KW moze zmienic sie wlasciciel mieszkania.

    Nie może gdyż odrębna własność lokalu powstaje z chwilą założenia kw. Gdyby
    kw na lokalu istniała, a właściciel nie był jeszcze wpisany, to sprzedać
    może. Tu mamy inną sytuację. Można zawsze złożyć podanie do sądu o
    przyspieszenie założenia k.w.

    > PS. Na co zwrocic uwage kupujac takie mieszkanie? Poradzcie

    Bierz pod uwagę długi okres oczekiwania na kupno mieszkania. Zapewne obecny
    lokator będzie chciał zawrzeć jakąś umoiwę przedwstępną, a to z reguły wiąże
    się z zadatkiem/zaliczką ze strony kupującego. Czy masz zaufanie do tej
    osoby ?

    Pozdrawiam
    Gabi