    From: "TomaszD" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zajęte wynagrodzenie
    Date: Mon, 9 Jan 2012 15:59:39 +0100

    > a to nie ci to już mądrzejsi ode mnie wytłumaczą.
    > gotfryd zdaje się próbował, ale nie załapałeś.

    Gotfryd usiłował dyskutować na temat terminu płatności składek ZUS od
    otrzymanej zaliczki, a nie na temat wystawiania rachunków.
    http://msp.money.pl/grupa-pl_soc_prawo/rachunek;do;u
    mowy;zlecenie;-;bez;umowy,watek,762536.html
    Tutaj stara dyskusja z której wynika, że taki rachunek nijak nie jest
    potrzebny.

    > brak faktycznego wykonania tych czynnosci.

    Ręce opadają :(
    Ty się zajmujesz prowadzeniem księgowości albo chociaż kasy?

    > jak nie ma fizycznego przepływu gotówki, to nie możma wystawić
    > dokumentów wskazujących, że te fizycznych ruch gotówki się odbył.

    Weź się w ogóle zastanów o czym Ty piszesz.
    Księgowa wystawiając w kasie KW na zapłatę za paliwo też fizycznie za to
    paliwo w tym momencie nie płaci, a jedynie rozlicza fakturę gotówkową, którą
    jej przyniósł pracownik płacący za nią na stacji benzynowej np. kilka dni
    wcześniej.
    Też niezgodnie z prawem? Kasjerka musi sama osobiście pojechać na stację z
    kasetką i
    komputerem, zapłacić za fakturę i tam na miejscu wystawić dowód KW?

    > to zróbcie komensatę, a nie dokumentujcie zwrotu gotówki, ktorego to nie
    > było.

    A czym wg Ciebie jest kompensata jeśli nie jednoczesnym wystawieniem dowodu
    wpłaty i wypłaty??
    Bez przepływu pieniędzy.
    Wystawiam firmie ABC dowód KP i jednocześnie wystawiam dowód KW. Firma ABC u
    siebie robi dokładnie to samo.
    Zero przepływu pieniędzy, a wszystko jest rozliczone zgodnie z prawem.

    > tak.

    No cóż. Pytanie było sarkastyczne, ale chyba nie załapałeś ...

    > to, że skoro dokonałeś fizycznej zapłaty, to należało zrobić to na konto
    > komornika.

    Czego nie rozumiesz w informacji, że fizyczna zapłata wyszła zanim przyszło
    pismo od komornika?

    > a dlaczego nie?

    Bo nie ma takiego obowiązku (vide wcześniejsze informacje + informacje z
    sieci).

    > a to już wasz problem jak wy to sobie potem wspolnie rozliczycie.

    Toteż nie martw się o rozliczenia między tymi stronami, bo widocznie sobie
    bez problemu poradzą/poradziły.
    Sam kilka razy pracowałem na umowy o dzieło i zlecenie w sporych firmach i
    nigdy rachunków nie wystawiałem, bo nie było takiej potrzeby. Była umowa, w
    której wyraźnie był określony termin i sposób zapłaty, był protokół odbioru
    przedmiotu umowy i koniec. Podatek (a przy zleceniu również ZUS) rozliczał
    za mnie zamawiający/zleceniodawca.

    Tomek

    tak na marginesie to dziękuję wszystkim za próby pomocy; na szczęście sprawa
    z komornikiem już została wyjaśniona niezależnie od tej dyskusji