  • Data: 2010-12-04 09:54:53
    Temat: Re: wypowiedzenie umowy a podpis
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 1 Dec 2010, Maddy wrote:

    > A nie ma tu problemu, że operator nie wie, kto próbował dokonać czynności
    > w imieniu abonenta?

    ...to pierwsze co przychodzi na myśl.
    Ciekawe co by abonent powiedział, jakby mu znienacka operator
    wyłączył usługi a na reklamację odpowiedział "przecież mamy
    pismo z dnia ...., co prawda nie podpisane, ale zawiera wniosek
    o wyłączenie telefonu i internetu".

    > I czy czasem takie wypowiedzenie nie jest oświadczeniem woli?

    Poproszę o przetłumaczenie tego pytania na inną odmianę polskiego,
    bo "nie jest" w (takim) pytaniu nie jest jednoznaczne, sugeruje
    "czy jednak jest", a nie "czy jest (nie oświadczeniem)", a sądzę
    że chodziło o to ostatnie.
    Inaczej: co będzie oznaczać odpowiedź "tak"? :)

    > Czy oświadczenie woli jest ważne bez podpisu osoby, która je składa?

    Zdecydowanie tak, przecież jak palcem pokazuję gazetę w kiosku
    to tam żadnego mojego podpisu nie ma.
    Jak Ci wręczę niepodpisany papier zawierający treść, w sposób
    wskazujący (zarówno co do treści jak i formy wręczenia) że
    jest to moje "wyrażenie woli", to będzie pełniło rolę owego
    "wskazania palcem".
    Niewątpliwie nie będzie to "forma pisemna" wyrażenia woli.

    Pytaniem wtedy staje się jak strony udowodnią wyrażone wyżej
    zastrzeżenia (podobnie jak przy "wskazaniu palcem").

    > ps. Kto przy zdrowych zmysłach świadomie nie podpisuje się na ważnych dla
    > niego pismach???

    Y tam, zaraz świadomie.
    Kiedyś złożyłem niepodpisaną deklarację VAT :> (w terminie złożyłem
    korektę różniącą się obecnością podpisu, co zaskutowało wezwaniem :))

    pzdr, Gotfryd