  • Data: 2003-05-12 08:07:47
    Temat: Re: wymiana towaru
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    jjans wrote:
    > W dostarczonych mi *Warunkach gwarancji* sprzedawca umieścił zapis:
    > Klientowi przysługuje prawo do wymiany sprzętu na nowy, WYŁĄCZNIE w
    > przypadku, gdy:
    > - autoryzowany punkt naprawy stwierdzi NA PIŚMIE, że usunięcie wady jest
    > niemożliwe,
    > i na dole miejsce na mój podpis.
    > rzeczywiście - niesamowite rozszerzenie moich uprawnień :-)

    Tak, część gwarancji w ogóle nie przewiduje wymiany ;)
    I pamiętaj, że gwarancja obejmuje każdą usterkę, która ujawni się w
    czasie jej trwania, a odpowiedzialność ustawowa czy to z rękojmi, czy za
    niezgodność z umową wymaga, żeby powód usterki istniał już w chwili
    sprzedaży - przy rękojmi była to wada wynikająca z przyczyny tkwiącej w
    rzeczy, przy niezgodności - niezgodność ma istnieć w chwili wydania
    rzeczy. Co prawda przy rękojmi istniało domniemanie, że ta przyczyna
    była, ale jak będzie teraz, po upływie 6 miesięcy, trudno powiedzieć.
    Jeśli takie nieco pozaustawowe domniemanie nie utrzyma się, to może być
    bardzo trudno udowodnić (a będzie to musiał zrobić konsument)
    niezgodność, która miała istnieć kilkanaście miesięcy wcześniej -
    przecież do tej pory wszystko działało, więc...
    Gwarancja opiera się na nieco innych zasadach - rzecz ma po prostu
    działać przez jej okres.

    KG