  • Data: 2005-12-09 14:21:15
    Temat: Re: wspólne konto bankowe, smierć małżonki
    Od: "Arek Margraf" <U...@p...onet.plNOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Agryppa" <j...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:dnbn9p$i4g$1@news.onet.pl...

    > A jakie postępowanie spadkowe tutaj może chodzić? Jeśli zyje mąż to czy jego
    > majątek ma byc blokowany? Z czego ma żyć?
    > Potrzebowałbym jakichś podstaw prawnych na ten temat.

    1. To bylo konto WSPOLNE wiec byc moze powinny byc z niego zaspokojone jakies
    roszczenia osób trzecich

    zreszta:

    2. Jak np mamy wspolny samochód labo mieszkanie to bez sprawy spadkowej - po smierci
    jednego z malzonków - nie da sie tym
    dysponowac.(tzn mozna jezdzic albo mieszkac ale nie mozna sprzedac) wiec co w tym
    dziwnego ze z kontem bankowym jest podobnie

    3. Nie wiem czy są podstawy prawne wiem tylko ze taka BYWA praktyka banku - mozna
    dowiedzec się incognito czegos na ten temat.
    Byc moze praktyka ta jest nieuzasadniona prawnie ale w niektórych bankach sie zdaza.

    A co do postepowania spadkowego to standardowa procedurka na tej grupie sa tacy co
    wiedza lepiej. Sklada sie wniosek w sondzie,
    wymienie majątek zmarlego i czeka na wyzaczenie terminu rozprawy

    Wiem ze wiele instytucji finansowych zabezpiecza sie jak moze i wiem ze np pieniedzy
    z OFE bez procedury spadkowej sie nie
    wyciągnie mimo ze 0,5 nalezy się wspołmałżonkowi jak.... no nalezy sie

    A.