eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoumowa kupna-sprzedaży mieszkania - pytanie o pełnomocnictwa › Re: umowa kupna-sprzedaży mieszkania - pytanie o pełnomocnictwa
  • Data: 2005-12-14 09:22:32
    Temat: Re: umowa kupna-sprzedaży mieszkania - pytanie o pełnomocnictwa
    Od: boguslaw <b...@a...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tadek napisał(a):
    > Witam,
    >
    > mam dwa pytania dotyczące umowy kupna-sprzedaży nieruchomości (mieszkania).
    > Otóż mieszkanie które chcę kupić (w piątek idę podpisać umowę przedwstępną)
    > jest spółdzielcze-własnościowe bez księgi wieczystej. Księgę wieczystą (wpis
    > sądowy) chcę założyć po 1. marca, gdzie opłaty będą zdecydowanie tańsze (200zł
    > zamiast 4000zł).
    > Pytanie: Jaki dokument jest wystarczający żeby transakcja miała skutek prawny?
    > Czy wypis ze spółdzielni wystarczy?
    >
    > Drugie sprawa: kobieta sprzedająca mieszkanie nie jest właścicielką (a jedynie
> [...]

    Standardowa odpowiedź:

    Idz do notariusza, który ma właściwą umowę spisywać.

    Pan/Pani notariusz skasuje was niemało i za te kase (już bez dopłaty)
    na pewno udzieli Ci wiarygodniejszej odpowiedzi niż grupa,
    a zapewne i w ramach tej kwoty sporządzi ową przedwstępną umowę,
    i powie jakie dokumenty do właściwej umowy bedziesz potrzebował..

    Co do KW.. jeśli nie przekształcasz ze własnośc ani nie zastawiasz,
    to po co Ci KW ?

    Bogusław