    From: "Krystyna" <k...@r...de>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: szukam adwokata - sprawa rozwodowa...
    Date: Tue, 9 Dec 2003 19:46:01 +0100

    Ha, ja tez mam pytania w sprawie rozwodowej.
    Nie chodzi o mnie, chodzi o kogos z rodziny.
    Krotko piszac, kobiet wniosla sprawe o rozwod, rozwod odbyl sie w bardzo
    krotkim czasie (2 miesiace). Mezczyzna mial adwokata, ktory kosztowal 2tys
    pln i dostal na dwojke dzieci alimenty, jak sie nie myle to 640 zl pln.
    Oczywiscie nie bylo mowy o obnizeniu kwoty alimentow, adwokat stwierdzil ze
    to nie przejdzie.
    Teraz gdyby mezczyzna chcial wniesc o podzial majatku to musialby na
    poczatek zainwestowac okolo 4 tys pln. Sprawa moze toczyc sie okolo 1 rok
    lub nawet dluzej. Teraz pytanie. Jesli ktos (w tym wypadku mezczyzna) nie
    ma takiej kwoty aby wniesc sprawe o podzial majatku, to co w tym przypadku,
    on jest na pozycji przegranej i nigdy nie odzyska tego co wniosl do domu?
    ( tu nie chodzi o meble itp).
    I jeszcze jedno pytanie: czy dobrze zrobil ze wyprowadzil sie z mieszkania w
    ktorym mieszkal z byla zona i dziecmi, ale nie jest wymeldowany. Wynajmuje
    chwilowo jakis tam pokoj u kogos. Czy moze jego byla zona po jakims czasie
    wymeldowac bylego meza z domu i wowczas ona ma sprawe z glowy - pozbyla sie
    go i caly dobytek zostaje dla niej.

    Moze mi ktos napisac jak to wyglada ze strony prawnej.

    Pozdrawiam
    Krystyna Rysch