    From: "Zygmunt" <...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: symbole religijne w klasie
    Date: Sun, 29 Nov 2009 21:55:20 +0100
    <heh8u8$a0u$1@news.onet.pl> <heh9s5$jm7$1@news.dialog.net.pl>
    <hehagf$ekl$1@news.onet.pl> <p...@E...pl>
    <4b10627b$1@news.home.net.pl> <her4f6$kq0$1@achot.icm.edu.pl>
    <4b118ad9$1@news.home.net.pl> <op.u34k30r6l60ql1@tmr>
    <4b11a570$1@news.home.net.pl> <hesca7$c54$1@news.onet.pl>
    <4b12623e$1@news.home.net.pl> <op.u35oh4ahl60ql1@tmr>
    <4b126857$1@news.home.net.pl> <op.u35p74sal60ql1@tmr>
    <4b1276cd$1@news.home.net.pl> <op.u35s4mpkl60ql1@tmr>
    <4b12b225$1@news.home.net.pl>

    > Jeśli usiłujesz czytać i rozumieć słowa jak automatyczny słownik - się
    > zgadza :-P

    Powtarzasz takie coś w kółko a sam jeszcze uważnie nie przeczytałeś
    żadnej wypowiedzi albo jej nie zrozumiałeś albo nie pasuje ci do twoich tez.

    1. Ludzie żyją na wspólnym terenie, współdzielą ten zasób, są więc cały czas
    we
    wzajemnym nieustającym konflikcie, w konflikcie o wspólne zasoby, nie ma
    więc
    neutralnego zachowania. Albo ty albo ktoś inny.

    Prosty przykład to jadąc samochodem muszę ograniczyć prędkość bo przedemną
    jedzie ktoś inny, on nie ustąpi mi drogi bo jest "wolnym człowiekiem" i lubi
    jechać
    środkiem drogi ale tym samym ogranicza moją wolność na drodze bo ja chce
    jechać
    szybciej. I tylko pewien światopogląd zawarty w PORD reguluje czy ja mam go
    prawo
    staranować czy też on mnie blokować, ale w obu przypadkach czyjaś wolność
    zostaje
    ograniczona.

    Z definicji więc nie ma czegoś takiego jak wolność absolutna - no chyba
    tylko w kosmosie.

    I jeszcze wróćmy do zagadnienia wartości życia - parę razy zestawiałeś
    pozbawienie
    kogoś życia jako zamach na jego wolność. Ale zastanów się skąd bierzesz
    opinię, że życie
    ma jakąś wartość i skąd bierze się związek życia z wolnością? Czy po śmierci
    nie będziesz
    na prawdę wolny? Przekorne pytanie ale jak go obalić, dasz jakiś
    kontr-przyklad na niewolę
    po śmierci?

    Do tak wielu opinni i zasad przywykliśmy wychowując się latami w naszej
    kulturze, że wiele
    z przyjętych zasad traktujemy jako naturalne. Może nie zderzyłeś się
    osobiście z taką kulturą
    (bardzo zacofany kraj) w której życie własnego dziecka jest warte jedynie z
    50 dolców, bo kasa
    się przyda a dzieci i tak co chwile się rodzą.