  • Data: 2007-10-04 14:13:47
    Temat: Re: sprzedaz w sklepie
    Od: "bartek" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Witam.
    Do zakupów przez Internet zastosowanie mają przepisy ustawy z dnia 2 marca
    2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za
    szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz.U. Nr 22, poz. 271 ze
    zm.). Umowom zawieranym na odległość poświęcony został rozdział drugi tej
    ustawy. Przedsiębiorca powinien wykonać umowę zawartą na odległość
    najpóźniej w terminie 30 dni po złożeniu przez konsumenta oświadczenia woli
    o zawarciu umowy, chyba, że w umowie określono inny termin.
    Jeżeli przedsiębiorca nie może spełnić świadczenia z tego powodu, że
    przedmiot świadczenia nie jest dostępny, powinien niezwłocznie, najpóźniej w
    terminie 30 dni od zawarcia umowy, zawiadomić o tym konsumenta i zwrócić
    całą otrzymaną od niego sumę pieniężną.
    Z kolei w przypadku, gdy przedsiębiorca nie może wykonać zobowiązania z
    powodu choćby przejściowej niemożności spełnienia świadczenia o
    właściwościach zamówionych przez konsumenta, przedsiębiorca może, jeżeli
    zawarto takie zastrzeżenie w umowie, zwolnić się ze zobowiązania przez
    spełnienie świadczenia zastępczego, odpowiadającego tej samej jakości i
    przeznaczeniu oraz za tę samą cenę lub wynagrodzenie, informując zarazem
    konsumenta na piśmie, że ma prawo nie przyjąć tego świadczenia i odstąpić od
    umowy, za zwrotem rzeczy na koszt przedsiębiorcy.
    Pragnę również zwrócić uwagę na treść art. 84 Kodeksu cywilnego, zgodnie z
    którym w razie błędu co do treści czynności prawnej można uchylić się od
    skutków prawnych swego oświadczenia woli. Jeżeli jednak oświadczenie woli
    było złożone innej osobie, uchylenie się od jego skutków prawnych
    dopuszczalne jest tylko wtedy, gdy błąd został wywołany przez tę osobę,
    chociażby bez jej winy, albo gdy wiedziała ona o błędzie lub mogła z
    łatwością błąd zauważyć. Można powoływać się tylko na błąd uzasadniający
    przypuszczenie, że gdyby składający oświadczenie woli nie działał pod
    wpływem błędu i oceniał sprawę rozsądnie, nie złożyłby oświadczenia tej
    treści (błąd istotny).

    Pozdrawiam.
    Krystyna Piwońska
    Miejski Rzecznik Konsumentów
    w Urzędzie Miejskim w Koszalinie."

    Taki mail dostalem od ww. osoby nie wiem jak to zinterpretowac