  • Data: 2002-12-10 16:05:11
    Temat: Re: spółka z o.o. porada.
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Baton" <k...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:at4t35$4gp$1@news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Depilator" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Troszke poszperalem i twierdze ze nie do konca masz racje.

    Tak twierdzisz? Hmmm....<mina Morfeusza>

    > Po pierwze
    > wspolnicy Sp. z o.o. odpowiadaja calym swym majatkiem za zobowiazania
    spolki
    > z tytulu podatkow (Art 47.2 ustawy o zobowiazaniach podatkowych).

    A czytałeś kiedyś Art. 343. Ustawy Ordynacja podatkowa? Na pewno nie. To
    masz, przeczytaj sobie:

    Art. 343.
    § 1. Tracą moc:
    [...]
    3) ustawa z dnia 19 grudnia 1980 r. o zobowiązaniach podatkowych (Dz.U. z
    1993 r. Nr 108, poz. 486 i Nr 134, poz. 646, z 1995 r. Nr 5, poz. 25 i Nr
    85,
    poz. 426, z 1996 r. Nr 75, poz. 357 oraz z 1997 r. Nr 121, poz. 770).
    [...]

    W tym kontekscie warto jeszcze wspomnieć o Art. 151 par 4. Kodeksu spółek
    handlowych, w którym czytamy, że:
    " Wspólnicy _nie_odpowiadają_ za zobowiązania spółki. " ( podkreślenie
    oczywiście moje ).

    Czy masz jeszcze jakieś pytania w tym względzie?

    > Po drugie z ta strata tez nie jest do konca bezpiecznie... otoz zalozmy ze
    > kapital zakladowy sp. z o.o. wynosi 50KPLN (wymagane minimum przez KSH),
    nie
    > ma kapitalu zapasowego, a na koniec roku strata wyniosla 20KPLN... teraz
    > wspolnicy albo doplaca te 20KPLN albo beda zmuszeni do przeksztalcenia sp.
    > o.o w sj, albo cos takiego...

    Ach tak? A możesz powiedzieć mi, skąd czerpiesz te mądrości, bo ja jako żywo
    nie słyszałem o obligatoryjnym przekształceniu sp.z o.o. w cokolwiek, ani w
    sj ( kodeks używa skrótu "sp.j.", jeśli chodzi Ci o spółkę jawną ), a już w
    szczególności w "cos takiego".

    > W kazdym razie na pewno sp. z o.o. nie moze
    > rozpoczac nowego roku obrachunkowego ze strata, nie moze tez miec kapitalu
    > nizszego niz 50KPLN (chyba ze dotycza ja przejsciowe przepisy KSH w tej
    > materii).

    Oł rili? No popatrz - chyba muszę teraz biec i powiedzieć tym wszystkim
    spółkom, które jak najbardziej kolejne lata rozpoczynały ze stratami, że nie
    mogły tak zaczynać nowego roku, prawda? Ojej. Ale będzie bałagan, jak się
    dowiedzą. Zanim jednak pobiegnę, to powiedz jeszcze, gdzie tak stoi, bo tak
    po prostu to mi pewnie nie uwierzą.

    Depi.