  • Data: 2011-02-07 13:20:02
    Temat: Re: spisanie testamntu a środki jeszcze nie nabyte
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 2 Feb 2011, Lukasz wrote:

> [...]
    > mogła je łatwo sprzedać (samochód, dom itp.- słyszałem że jeśli tego nie
    > zrobię część dziedziczą dzieci, a jeśli nie są pełnoletnie będzie kłopot ze
    > sprzedażą np. domu- a w przypadku mojej śmierci taka sprzedaż i przeprowadzka
    > do mieszkania byłaby uzasadniona, poza tym z innych nieruchomości które
    > planuję zakupić częściowo na kredyt mogłaby pospłacać zaciągnięte przeze
    > mnie/przez nas kredyty).
    > W jakiej formie najlepiej sporządzić taki testament, czy powinienem
    > wydziedziczyć dzieci (ufam że żona i tak zadba o ich dobro)

    I koniec listy.
    Do wszystkiego co Ci napisali (w tym witek i mvoicem) dopisz czego
    Ci *nie* napisali (trochę mię dziwi, że im się nie chciało - pewnie
    z tej okazji, że szukasz "drogi na skróty" i co rusz będzie się
    pojawiało więcej pytań niż odpowiedzi, a co gorsza możesz *ścisłe*
    odpowiedzi próbować interpretować nieściśle).

    Twoje zdanie... się nie liczy. Tyle.
    Jak umrzesz, to sąd będzie orzekał co jest "dobre dla twoich
    dzieci". I żona *nie* sprzeda majątku który jest "na dzieci",
    w szczególności w taki sposób, żeby go spieniężyć i wydać
    na bliżej nie sprecyzowany cel.
    Minimum co dzieciom "zostanie przypisane" to 2/3 wartości
    ich udziału spadkowego.
    I IMVHO wcale nie będzie to dobry pomysł z "zapisaniem
    żonie" - bo żona może zostać zmuszona do wypłacenia tej kwoty w pieniądzu.
    A pieniądze do depozytu i wydawanie tylko "pod kontrolą".

    "Idź do notariusza" IMVHO trzeba rozumieć tak: "a nuż widelec
    będzie mu się chciało online prostować każdy pomysł z którym
    wyskoczysz" ;)

    > czy taki testament jest ważny nieskończenie długo

    Ważność testamentu nie oznacza jego skuteczności, a skuteczności
    jego zapisów w szczególności :)

    pzdr, Gotfryd