    From: "Massai" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: sklep internetowy pisze, że nim nie jest
    Date: Tue, 7 Sep 2010 00:40:08 +0000 (UTC)

    Michał Pysz wrote:

> [...]
    > ma zastosowanie ustawa z dnia 27 lipca 2002 roku art. 9, ust.1,
    > umożliwiająca zwrot sprawnego towaru w ciągu 10 dni od dnia zakupu
    > bez podania przyczyny zwrotu (nie dotyczy sytuacji, kiedy towar był
    > wadliwy lub niezgodny z zamówionym). Strona internetowa jest tylko
    > dodatkowym narzędziem ułatwiającym zamawianie towaru. W razie
    > wątpliwości prosimy o kontakt z naszymi sprzedawcami w naszych
    > placówkach.
    >
    > Czy aby możliwość zwrotu nie zależy od formy zawarcia umowy (na
    > odległość/poza siedzibą firmy) ?? Tu piszą, że nie są sklepem więc

    No piszą. Wiele można napisać.
    Ciekawi mnie co to jest "sklep internetowy w rozumieniu kodeksu
    cywilnego".

    Tzn. w którym miejscu kodeks cywilny definiuje, albo choćby wspomina
    sklepy internetowe...

    > Tzn czy taki zapis jest ważny?

    Mogą też napisać że zwrot tylko jeśli pocałujesz pana prezesa w dolną
    cześć pleców, tylko niewiele z tego będzie wynikało.

    Nie ma znaczenia co tam sobie ubzdurali - sprzedaż poza sklepem
    "stacjonarnym'/siedzibą firmy - i można oddawać. Tylko oczywiście po co
    kupować w miejscu gdzie się będzie trzeba wykłócać. Jak nie o zwrot, to
    o np. wymianę wadliwego towaru.

    --
    Pozdro
    Massai