  • Data: 2009-03-29 13:43:59
    Temat: Re: selekcja w klubach a jej legalność
    Od: a...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    On Mar 28, 11:02 pm, Andrzej Lawa >
    > "Sklep tylko dla białych", hmm? ;->

    No właśnie, nie jestem prawnikiem ale trudno mi uwierzyć, iż nie ma
    jasno określonego przepisu adresującego WPROST opisywane sytuacje:
    jawnej dyskryminacji wobec poszczególnych klientów względem ich CECH
    ANTROPOMETRYCZNYCH (np. koloru włosów, czy dostatecznie szczupła, czy
    ma regularne rysy twarzy a nie np. krzywy nos, czy NIEPEŁNOSPRAWNA/Y).

    Przecież dobrze wiemy ileż emocji w jeszcze niedalekiej historii
    budziły sprawy dotyczące Apartheidu, i tego w Republice Afryki
    Południwej, i jeszcze w latach '50 XX wieku także w USA! I właśnie
    przcież to na tym polegało, iż ochrona w placówkach usługowych nie
    wpuszczała "klientów którzy im się nie podobali" (w praktyce: iż nie
    posiadali dostatecznie jasnej skóry, lub dostatecznie pełnego portfela
    - któryś z tych warunków musiał być spełniony co oceniali
    "selekcjonerzy").
    Potem z wielką awanturą dokonało się obalenie Apartheidu co wiązało
    się z odpowiednimi poprawkami w Konstytucjach tych państw.

    Pytam więc wprost, czy nie istnieje przepis prawa który pod karą
    wprost zakazuje dyskrymiancji wobec poszczególnych klientów w
    miejscach publicznych, w tym też w PRYWATNYCH placówkach usługowych, a
    także wszelkiego innego publicznego różnicowania ludzi np. ze względu
    na ich cechy anatomiczne lub atropometryczne, np. rasa, kolor włosów,
    tusza, niepełnosprawność?

    Bo mnie się wydaje, iż JEST pewna ochrona istoty ludzkiej przed tego
    typu upokorzeniami w naszym systemie prawnym.