  • Data: 2010-02-27 00:08:17
    Temat: Re: rozwód a podział majątku (mieszkania)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 25 Feb 2010, d...@i...pl wrote:

    > Było sobie małżeństwo. W czasie trwania małżeństwa, czyli za wspólną kaskę
    > kupili mieszkanie.
    > Okazuje się jednak, że w Akcie Notarialnym wpisany jest tylko jeden
    > małżonek - choć kredyt na tę nieruchomość dotyczy obojga.
    > Dlazego tak nie wiem, chyba nie chcą się przyznać.
    > Czy brak wpisu w AN automatycznie pozbawia jednego z małżonków 50% udziałów
    > w dzielonym majątku?

    IMVHO trzeba wydzielić dwa pytania, które mogą się pomylić.
    To które zadałeś i to które być może chciałeś zadac ;)

    Pozwolę sobie na abstrahowanie od przypadku małżeństwa, czysto celem
    wskazania czegoś co może się zdarzyć.
    Otóż "czyja ziemia tego budynek".
    Ale nawet jakby ten budynek był czyjś, bo grunt był jego, to ten kto
    "włożył" pieniądze w budowę ma prawo do zwrotu nakładów.

    "50% udziału w dzielonym majątku" może oznaczać "pół udziału w domie",
    ale również "zero udziału w domie i prawo do żądania zwrotu połowy
    wartości domu w pieniądzu".

    pzdr, Gotfryd