  • Data: 2003-11-17 11:06:32
    Temat: Re: rozwiązanie umowy przedwstępnej -pomóżcie
    Od: "NoMAD" <l...@W...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "kam" <X...@X...onet.plX> napisał w wiadomości
    news:3FB810BE.6060702@Xpoczta.onet.plX...
    > NoMAD wrote:
    >
    > Bezsennosć?

    Lunatyk

    > Tak, neguję prawo jednej ze stron umowy do odstąpienia od niej bez
    > powodu. Art.394 daje prawo do odstąpienia tylko w odpowiedzi na
    > niewykonanie umowy przez drugą stronę. W żadnej innej sytuacji.

    Nie twierdze ze bez powodu. Mowilem ze dyskusja zeszla na inne tory -
    dopouszczalnosc odstapienia w wypadku wreczenia samego zadatku (bez
    zastrzezenia umownego prawa odstapienia). Oczywiscie ze przy spelnieniu
    przeslanek wymienionych w 394. Tego nie neguje.

    > Nadal nie odpowiedziałeś na pytania...

    Pominalaem je poniewaz odpowiedzi sa oczywiste. Chyba nie chodzi ci o to
    zebym cytowal artykul. (j.w.).

    Wracajac do kazusu:
    Twierdze ze w tym konkretnym wypadku, uchylanie sie od zawarcia umowy
    przyrzeczonej nie jest tozsame z checia rozwiazania umowy przedwstepnej w
    sytuacji gdy strony takie rozwiazanie dopuscily (tu: zadatek). Sa to
    dzialania inne (niz rozwiazanie umowy), ktore nie prowadza do zawarcia umowy
    przyrzeczonej (np. notoryczne unikanie kontaktu z kontrachentem, zbywanie
    go, odwlekanie, nie odbieranie telefonow itd.itd.), przy czym istnienie
    umowy przedwstepnej "nie przeszkadza" stronie uchylajacej sie.