  • Data: 2013-10-15 11:07:13
    Temat: Re: rekojmia, zakup auta
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 15.10.2013 10:23, wchpikus pisze:

    > Mam fakture zakupu.

    Jeżeli kupiłeś jako osoba prywatna to z możesz skorzystać z Niezgodność
    Towaru z Umową - dokładnie poczytaj,
    Jeżeli na firmę to rękojmia.

    Wszystko co zrobisz musisz mieć na piśmie. Jeżeli zrobisz jako konsument
    to mają 14 dni na odpowiedź - najczęściej firmy takie olewają sprawę, a
    po tym terminie na mocy ustawy twoje roszczenia będą uznane.
    W piśmie dokładnie musisz napisać. Co się stało i jakie są twoje
    oczekiwania np. naprawa lub zwrot pieniędzy. zwrot kosztów jakie
    poniosłeś,...

    Musisz dokładnie poczytać bo to nie jest telefon. Nie wiem, czy musisz
    im ten samochód dostarczyć czy wystarczy wskazać miejsce gdzie jest do
    odbioru. Jeżeli od zakupu nie minął rok to sprzedawca odpowiada również
    za towar używany. Nie wiem po której stronie jest udowodnienie, że towar
    w dniu wydania był wadliwym, w przypadku nowego towaru do 6 m-c od
    zakupu to po stronie sprzedawcy leży ten obowiązek.
    Jeszcze pozostaje kwestia czy ta awaria jest następstwem naturalnego
    zużycia się części.

    Próbuj i pochwal się co Ci się udało wywalczyć. Miałem podobną sytuację
    ale ja nawet samochodem nie dojechałem do domu. Niestety kupiłem od
    osoby prywatnej, a fakturę dostałem od komisu na prowizję. Mogłem ścigać
    tę osobę ale to już nie takie proste i oczywiste.

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com