  • Data: 2005-05-31 13:31:19
    Temat: Re: pytanko nt gwarancji vs rękojmii
    Od: kam <X#k...@w...pl#X> szukaj wiadomości tego autora

    :-( :-) napisał(a):
    > Mam pytanie, mianowicie, jeśli w zeszłym roku w sierpniu kupiłem sobie
    > aparat cefrowy (na firmę, bo jest mi potrzebny do pracy) a teraz aparat
    > trochę się chrzani , to czy mogę skorzystać z prawa rękojmii? Dodam, że ta
    > sieć handlowa (fotojoker) nie sprzedaje już tych modeli, tylko późniejsze
    > (troszkę lepsze) ale po cenie niższej od tej, którą ja płaciłem rok temu.
    >
    > Wiem, że jako konsument to ja decyduję o tym, czy korzystam z rękojmii czy z
    > gwarancji, a nie sprzedawca, ale czy coś sie pozmieniało?

    Nic, poza tym, że konsumentowi nie przysługuje rękojmia. Ale nie jesteś
    konsumentem. Więc o ile rękojmia nie została ograniczona w umowie, to
    możesz z niej korzystać. Tyle że rękojmia, to odpowiedzialność za wady
    istniejące w chwili wydania rzeczy lub wynikające z przyczyny tkwiącej w
    rzeczy. Więc wybór między rękojmią a gwarancją w dużej mierze zależy od
    wady.
    Musisz też niezwłocznie zawiadomić sprzedawcę o wadzie - inaczej tracisz
    uprawnienia z rękojmi.

    > W którym momencie
    > decyduję? ( karta gwarancyjna wypełniona przy zakupie).

    gdy zgłaszasz reklamację

    > Czy mogę zarzadać
    > wymiany na taki sam (lub nowszy model ale tańszy) bez potrzeby oczekiwania
    > na naprawę?

    możesz - formalnie na taki sam(art.561§1 kc), wymiana na inny to kwestia
    porozumienia ze sprzedawcą

    KG