  • Data: 2014-06-18 17:05:10
    Temat: Re: przebywanie na rondzie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 18 Jun 2014, Myjk wrote:

    > Z drugiej strony wyobraźmy sobie, że rowerzysta wjeżdża na
    > środek "kwadratowego" skrzyżowania gdzie jest pole wyłączone z ruchu,

    Druga strona jest niekompatybilna ;)
    P-21 to jest powierzchnia DROGI wyłączonej z ruchu.
    "Wyspa", namalowana jako P-21, też pod to podlega, ale już "wyspa"
    nie bardzo jest częścią drogi. Ani to pobocze, ani skrajnia
    (no dobra, obrzeże wyspy może pełnić rolę skrajni, ale przecież
    nie cała wyspa).
    A powinna być częścią co najmniej jednej z dróg, żeby podpadać pod
    "część skrzyżowania".
    Rzecz jasna, część "wyspy" może być skrzyżowaniem, jeśli są tam odrębne
    pasy ruchu dla wybranych kategorii pojazdów (torowisko :>)

    > tam
    > sobie stawia rower i idzie do sklepu, albo np. bierze kocyk i urządza sobie
    > piknik (w końcu każdy robi co lubi). :>

    No, na JEZDNI nie w każdym miejscu wolno parkować :) a wyłączona z ruchu
    część drogi jest z definicji częścią drogi (a tym samym skrzyżowania,
    jeśli to "w skrzyżowaniu").

    > Prawda. Tylko zwracałem uwagę na skrajną bezsensowność tego zachowania. ;)

    Y tam, sensowne jest, służy wyjaśnianiu wątpliwości prawnych ;)

    pzdr, Gotfryd