  • Data: 2006-02-11 13:31:25
    Temat: Re: protokół z rozprawy a zeznania świadka
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:dskiob$78c$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Przede wszystkim to z powództwem prywatnym. Co to jest powództwo o
    > poświadczenie nieprawdy w protokole?

    Nie jestem prawnikiem, ale z tego co pamietam to art 231 k.k. to normuje z
    uwagi na fakt iz sedzia jest funkcjonariuszem publicznym, a ustawa stanowi w
    tresci art.158 k.p.c. (w k.p.k. nie wiem) co ma protokól zawierac. Jak
    zapewne wiemy sedzia jest zwiazany ustawą wiec jakby nie patrzec takie
    dzialnie jak wybiórcze protokolowanie wypelnia znamiona przestepstwa.

    Mam znajomego, ktoremu prokuratura odmowila wszczecia postepowania nie
    dopatrujac sie znamion czynu zabronionego i zalozyl on sam pozew. Jak sie
    sprawa potoczyla nie wiem bo wyjechal, ale bylo dosc duzo szumu i smrodu
    kolo tego. Nawet media sie tym interesowaly.

    Pozdrawiam Maver