    Date: Sat, 12 Jul 2008 18:42:13 +0200
    From: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawo autorskie - redakacja vs autor

    T...@s...in.the.world pisze:

    > Jak to? To ja musze czytac magazyn, do ktorego pisze? I to, co oni tam
    > wpisuja jest wiazace, nawet jesli tego nie przeczytam?

    Jeżeli chcesz mieć opublikowany tekst bez żadnej ingerencji, wykupujesz
    ogłoszenie. W przeciwnym przypadku podlegasz wszelkim regułom narzuconym
    przez wydawcę i redakcję. Chyba, że wynegocjujesz inne warunki w umowie.

    Przypomnę, że to przede wszystkim wydawca i redaktor naczelny
    odpowiadają za to, co sie ukaże drukiem. Stąd też mają prawo do
    decydowania o tym, co i w jakiej formie się ukaże.

    M.