  • Data: 2006-06-12 16:53:22
    Temat: Re: prawa ojczyma i dziecka...
    Od: stern <s...@0...pl> szukaj wiadomości tego autora

    jarojk napisał(a):

    > wziąłem ślub z dziewczyna która miała dziecko, dziecko to ma alimenty po
    > ojcu, ale ojciec nie ma ograniczonych praw rodzicielskich - jeznakze jak
    > jestesmy małzenstwem dwa lata.. a jak znamy sie ponad 3 i pól to ojciec
    > biologiczny kontaktował sie z córka ( teraz juz prawie 8 letnia) 1 ( słownie
    > jeden raz ) i to tylko chodzilo mu o spotkanie z moja zona po to by zdjela
    > mu komornika ( nie chcial placic alimentow - zawsze byly z tym problemu
    > wczesniej), czego oczywiscie nie uczynila, i teraz moje pytanie - jakie ja
> [...]

    w zasadzie to masz tylko obowiązki, albo dokładniej możesz mieć.
    Tzn. sąd może zasądzić od Ciebie alimenty na rzecz dziecka (144 krio).

    nie wiem jakie masz relacje z dzieckiem, ale nie zastanawialiście się z
    żoną nad przysposobieniem (tzw. adopcją) (będzie potrzebna zgoda ojca
    biologicznego, ale uwolni go to od alimentów, więc szanse są spore).

    co do renty rodzinnej - akurat przysługiwałaby małej.
    Uprawnione są bowiem dzieci współmałżonka.

    pozdr.

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911