  • Data: 2005-01-13 21:55:01
    Temat: Re: praca poza UE i skladki na ZUS
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 11 Jan 2005, Wiercioch wrote:
    [...]
    >+ Odwiedzilem wczoraj 'wlasciwy terytorialnie' oddzial i w 3 okienkach oraz
    >+ jednego znajomego pracownika - otrzymalem klika roznych
    >+ odpowiedzi/kombinacji :)
    >+ - nie moge samodzielnie oplacac skladek
    >+ - moge, ale tylko jako kontynuacja ubezpieczenia z RP (jedno zrodlo: umowa o
    >+ prace, drugie zrodlo - moze byc umowa zlecenie, trzecie moze byc wlasna
    >+ dzialanosc)

    Przesadzili :> w powyższym

    >+ - moge, ale moze to nie zostac zaliczone do stazu emerytalnego

    Nie tak. Może się zdarzyć że jak *nie nazbierasz* na emeryturę
    - to *nie masz gwarancji* emerytury minimalnej.
    Pracownik za którego pracodawca odprowadza składki *obowiązkowe*
    (w kraju) - ma gwarancję że jak osiągnie staż (czas płacenia
    składki z tego tytułu) to mimo iż "nie nazbierał" - dostanie
    minimalną emenryturę.
    Pewnie o to poszło.

    >+ - moge, ale na pewno nie bedzie to w RP uwzglednione :)))

    Byś się nie zdziwił...

    Wiele lat temu widziałem w prasie opis takiego wyroku: pani prowadząca
    jeszcze "za Gierka" działalność gospodarczą płaciła dobrowolne,
    reklamowane swojego czasu (w latach '70 zeszłego wieku znaczy)
    składki emerytalne "dla badylarzy".
    Pozew wobec ZUSu - "o podwyższenie emerytury do wysokości wynikającej
    z podwyższonych składek".
    Wyrok: "ZUS ma rację że nie płaci, BRAK JEST PODSTAWY PRAWNEJ
    do podwyższenia emerytury".

    Kropka.

    Nie, ja ci nie powiem jakie będą przepisy za XY lat :)

    pozdrowienia, Gotfryd