  • From: "Rob" <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pr.karne-pytanie egzaminacyjne
    Date: Thu, 21 Feb 2002 01:48:01 -0000

    Użytkownik "Tatuasz" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:a4r55l$4nc$1@zeus.man.szczecin.pl...
    > TO EGZAMINATOR NIE WIE ŻE ONI ( PRZEDSTAWICIELE WYMIARU SPRAWIEDLIWOŚCI )

    > BEZKARNI?
    > w życiu okaże się że to oskarżony Np nos OSKARŻONEGO zaatakował pięść
    > prokuratora - rozumiemy jednak, że pytanie czysto akademickie - i bardzo
    > ciekawe czy ktoś zna przykłady inne niż akademickie odpowiedzialności
    > przedstawicieli WYMIARU SPRAWIEDLIWOŚCI za to co wyrabiają.
    Owszem, ja znam. I to nawet kilka. Wybacz, że nie będę ich opisywał.
    Powszechne przekonanie wśród (przepraszam jesli kogoś z odpowiadających na
    ten post obrażam) laików o rzekomej bezkarności przedstawicieli
    wymiaru....to fikcja. Proszę się "wczytać" w treść pytania. "W trakcie
    procesu". Tzn. że prokurator bije oskarżonego na sali sądowej i nic się nie
    dzieje?
    Zamiast powtarzać bzdury wypisywane przez dziennikarzy lepiej czasami się
    zastanowić.
    Przecież taka informacja pojawiłaby się w każdym wydaniu wiadomości. Za taką
    informację media słono by zapłaciły informatorowi. A słyszeliście o takim
    zdarzeniu? Ja nie. Nie widziałem też aby prokurator czy sędzia bił
    oskarżonego (podejrzanego) na sali rozpraw, bądź poza nią. A trochę
    doświadczenia mam. I nie chciałbym być w skórze tego, który "wyszedł ze
    skóry" i nie wytrzymał, bo raczej nie mógłby już wykonywać zawodu
    prawniczego.
    Pozdrawiam i życzę, aby wasz stosunek do słowa drukowanego (ew.
    wypowiadanego przez znających się na wszystkim redaktorów telewizyjnych) był
    mniej nabożny.
    Ros