  • Data: 2007-11-09 13:25:28
    Temat: Re: pozew o wypłatę nadgodzin
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    g...@p...onet.pl pisze:

    > i to wszystko umiem opisać i uzasadnić, no może problemem będzie powoływanie
    > się na przepisy ale jakoś sobie z tym poradzę....

    Co do zasady nie musisz się powoływać się na przepisy - to zadaniem
    sądu jest zbadanie, czy Twoje żądania mają pokrycie w odpowiednich ustawach.

    > ALE NIE WIEM:
    > - jakie zapisy powinny sę tam znaleźć, np: wiem, że się pisze, żeby wydali
    > wyrok nawet jak pozwany się nie stawi i inne takie ... niestety nie mam o
    > tym zielonego pojęcia kiedy co mogę i musze wpisać ... albo sa zapisy o
    > jakiejś natychmiastowej wykonalności ... ?! itp ...

    Natychmiastową wykonalność dostaniesz z urzędu do wysokości
    jednomiesięcznego wynagrodzenia zdaje się. Jeśli pozwany się nie stawi,
    to sąd będzie decydował co dalej, może wydać wyrok zaoczny.

    > - nie wiem czy mam wyliczyć odsetki na dzień składania pozwu - czy mogę
    > prosic o zasądzenie odsetek na dzień ewentualnego wyroku ?

    Nie wyliczaj, podaj w pozwie odsetki np. od dnia 10 maja 2005
    (załóżmy, że wtedy był termin zapłaty) do dnia zapłaty.

    > - nie wiem czy mam wyliczać te kwoty w netto czy brutto - o tyle o ile w
    > netto jest to dosyć łatwe, to w brutto bardziej skomplikowane

    Brutto. Akurat kwoty brutto są przecież łatwiejsze, bo wszelkie kwoty
    na umowach są raczej podawane w ten sposób.

    > - i najważniejsza sprawa, firma ma zamiar zniknąć z rynku w najbliższej
    > przyszłości i zastanawiam się czy mogę prosic sąd o szybkie ropatrzenie
    > mojej sprawy i w jaki sposób to zrobić

    Wraz z pozwem złóż wniosek o zabezpieczenie powództwa - na to już
    powinieneś znaleźć wzór w necie. Koniecznie trzeba podać sposób
    zabezpieczenia (np. rachunek bankowy itp.).

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz