  • Data: 2009-04-08 20:17:12
    Temat: Re: pomyłka babki na poczcie - wpłata na konto
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Liwiusz pisze:

    > No i to jest przekaz. Listonosz doręcza adresatowi gotówkę. Dodatkowo
    > poczta może świadczyć usługę przelewu, a dokładniej jest to wpłata na
    > rachunek bankowy. I bynajmniej nie jest to przekaz, choćby dlatego, że
    > nie kosztuje tyle co przekaz i nie polega na doręczeniu adresatowi.
    >
    > http://www.poczta-polska.pl/Uslugi/?U=DlaCiebie&DC=F
    inanse&F=Wplaty

    U mnie w art. 2 prawa pocztowego jest tak:

    Art. 2. 1. Usługę pocztową stanowi, wykonywane w obrocie krajowym lub
    zagranicznym, zarobkowe:
    1) przyjmowanie, przemieszczanie i doręczanie przesyłek oraz druków
    nieopatrzonych adresem, zwanych dalej "drukami bezadresowymi";
    2) prowadzenie punktów wymiany umożliwiających przyjęcie i wymianę
    korespondencji między podmiotami korzystającymi z obsługi tych punktów;
    3) realizowanie przekazów pocztowych.

    Wykaz usług pocztowych wygląda na enumeratywny. Tak wiec wydaje mi sie
    że poczta przelewów nie powinna robić ;)

    Ale może to co innego i macie rację.
    Trzeba wystąpić i sprawdzić czy poczta nie pójdzie po mojej linii i nie
    powie że to jest przekaz i wskaże na organicznie swojej
    odpowiedzialności. Jakbym miał obstawiać to powiedziałbym że tak zrobi.

    Ps.

    Zajrzałem do prawa bankowego:

    Art. 5. 1. Czynnościami bankowymi są:

    6) przeprowadzanie bankowych rozliczeń pieniężnych,

    10) pośrednictwo w dokonywaniu przekazów pieniężnych oraz rozliczeń w
    obrocie dewizowym.

    I która to czynność "przelew" :) ?

    Czyżby jednak ustawodawca utożsamiał przekaz pieniężny z czymś co
    powszechnie nazywamy "przelewem"

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars