  • Data: 2007-04-12 11:12:15
    Temat: Re: odzyskanie utraconej ziemi po wojnie
    Od: "Pawel" <p...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    > byc moze, jednak nie wszystkie ulice sie pokrywaja, zreszta no czas pokaze

    Na szczescie mapki i numeracja parceli na nich sa niezalezne od ulic :-). Gdy
    juz ustalisz numer parceli to kazdy geolog wskaze Ci ktora to dokladnie
    dzialka. W ewidencjach (o ile sa i sa rzetelne, roznie z tym bywalo) mozna tez
    ustalic zmiany wlascicielskie. Tyle teorii. W praktyce przez tych
    kilkadziesiat lat rozne cuda praktykowano ("Panie Joziu, masz Pan flaszeczke,
    ale niech tam Kargulowi kawalek ziemii wezma...").

    > z tego co wiem wszystko dotyczy terenow obecnego wojewodztwa mazowieckiego
    > i jak juz wspominalem samej warszawy, obecnie ochota

    Trudno mi powiedziec, bo to kompletnie nie moje okolice (ale z tego co sie
    orientuje nie jest to ani kataster pruski ani austracki). Wszystko zalezy od
    tego jakie tzw. katastry (czyli te ewidencje + mapki o ktorych mowie) tam
    stosowano, na ile rzetelnie, na ile dokladnie.

    Najlepiej popytaj w swoim urzedzie. Od strony prawnej nie pomoge, chcialem
    tylko nakreslic jak to mniej wiecej wyglada w kwestii praktycznej
    dokumentacji, bo ostatnio troche siedze w takich mapkach, tylko ze nie w
    Twojej okolicy.

    Obecnie coraz wiecej miast przenosi te mapki wraz z ewidencjami do systemow
    komputerowych (jednak rzadko siega sie tyle lat wstecz), takze juz niedlugo
    tego rodzaju problemy sprowadza sie do paru klikniec w komputerze ;-).

    --
    Pozdrawiam,
    Pawel