    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: odwołanie o odmownej decyzji wypłaty odszkodowania
    Date: Mon, 28 Dec 2009 23:34:17 +0100

    Użytkownik "kuba" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hhb836$9ub$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie wiem, nie znam szczegółowo na tym, kto ma jakie obowiązki przy
    > prowadzeniu robót. Ale tak na chłopski rozum - skoro ZD zleca naprawę
    > wadliwej nawierzchni, to tym samym eskulpuje się co do podstawowej
    > przesłanki swojej odpowiedzialności.

    Z postu inicjatora wnoszę, że to nie był remont drogi, tylko wykonanie
    jakiejgoś przyłącza.

    > Ponadto, skoro teren przejmuje jakaś firma i prowadzi na nim roboty, to
    > chyba ona powinna zadbać o to, aby właściwie go zabezpieczyć i oznakować.

    Oczywiście.

    > Pozywałem kiedyś w bardzo podobnej sprawie wykonawcę robót (a właściwie
    > ubezpieczyciela wykonawcy) i uzyskałem bez problemów wyrok zasądzający,
    > powołując się właśnie na fakt przejęcia odpowiedzialności i
    > niewystarczające zabezpieczenie miejsca robót i brak oznakowania.

    Ale to pewnie nie było w obrębie drogi. Tu wykonawca oczywiście odpowiada
    też, ale nie wyłączę to odpowiedzialności zarządca drogi, który ma
    ewentualnie zwrotny roszczenie. Stąd mój upór, by się jednak zarządca
    trzymać, bo wóczas większa szansa będzie na odzyskanie.