    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: odszkodowanie za spóźniony autobus miejski
    Date: Tue, 29 Oct 2019 16:58:29 +0100 (CET)

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > MOim zdaniem kluczem jest owe kilkadziesiąt minut.

    Moim zdaniem jest to "niezbędne ale samodzielnie niewystarczające".

    Jest drobna różnica między "zepsuł się jeden autobus kursujący raz na
    godzinę", "zepsuły się dwa kolejne autobusy kursujące co półgodziny",
    "był wypadek i zrobiły się korki jak raz do roku", "rozkład jazdy to
    czysta fikcja a operatorowi nie robi to żadnej różnicy".

    IMHO "Siła wyższa" robi się bardzo gównianą/nieskuteczną wymówką jak ma
    ingerować "raz na tydzień".

    <cynizm> Ciekawi mnie jakie teksty działu prawnego zaczną być
    umieszczane na rozkładach autobusów miejskich jak ten wyrok się
    uprawomocni :-) </cynizm>

    --
    A. Filip