  • Data: 2007-01-22 09:24:42
    Temat: Re: odołanie darowizny-kasacja wyroku?
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dzięki wielkie, mogę prosić o wyjaśnienie co to jest RPO?

    Rzecznik Praw Obywatelskich

    > Rozumiem, że prokurator to zrobi np: w przypadku
    > kiedy okaże się ża ja teścia biłem wyzywałem otrułem itp (boże broń) ale
    > nie w > przypadku kiedy teściowa pokaże mu prawomocny wyrok w sparwie
    > rozwodu ( został przeprowadzony w grudniu) z córką teścia.

    Tu nie chodzi o zwykłego prokuratora tylko Prokuratora Generalnego - on
    interweniuje, przynajmniej teoretycznie, "jeżeli przez wydanie orzeczenia
    doszło do naruszenia podstawowych zasad porządku prawnego".

    Więc sytuacje raczej rzadkie.

    Z praktyki powiem, że rozwodu z dzieckiem darczyńcy sądy nie traktują jako
    rażącej niewdzięczności uprawniajacej do odwołania darowizny. Poza tym masz
    prawomocny wyrok, więc możesz spać spokojnie.

    Marcin.

    --
    www.radca.krakow.pl