  • Data: 2022-12-02 13:08:01
    Temat: Re: naukowe podstawy rasizmu;)
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2022-12-01, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    riminatory-and-non-stigmatizing-nomenclature-for-mon
    keypox-virus/853

    > U nas problem jest slowo "Murzyn". Z powodow zagranicznych ... uznane
    > za lekko rasistowskie :-)

    Z tym Murzynem to dziwnie też było, bo najpierw Murzyni Polacy
    twierdzili, że im nie robi, a za jakiś czas, o ile dobrze pamiętam,
    jakby zaczeło robić.

    Natomiast jako lokalną ciekawostkę mogę przytoczyć, że w paru krajach
    Azji Pd-Wsch określa się wszystkich białych mianem Ang-moh. Literalnie
    oznacza to rudowłosy i jeszcze ze 20 lat temu miało to sformułowanie
    wyraźnie negatywny wydźwięk z dopowiedzeniami typu rudowłosa małpa czy
    diabeł. No ale biali mieli to generalnie w dupie i nie znam nikogo, kto
    by się na to obrażał, w związku z czym wydźwięk negatywny praktycznie
    całkowicie zniknął.

    A, z Murzynem idzie dokładnie w odwrotną stronę i obok rozbuchanej
    poprawności politycznej wychodzi chyba też jakieś zakompleksienie.

    --
    Marcin