    From: "MarcinN" <f...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: naprawy dokonywane przez spółdzielnie
    Date: Fri, 17 Oct 2003 09:40:11 +0200

    > Jaka przesada ?
    > Masz mieszkanie *własnościowe* ? (pisałeś że rodziców, i że
    > *nie* własnościowe, a własnościowe prawo do lokalu - szukać
    pisałem "spółdzielcze prawa własności" - mająć na mysli mieszkanie
    własnociowe w spółdzielni

    > w groups.google uwagi "krzesło a krzesło elelktryczne" ;)).
    Przepraszam, pewno ten temat był już wałkowany nie raz: co to jest
    mieszkanie własnościowe w spółdzielni? Rodzice mają miszkanie
    własnmościowe - ale nie własnościowe hipoteczne tylko "własnościowe
    spółdzielcze". To czyją ono jest własnością? Spółdzielni?

    > ...bo ? (znaczy: czym podpierasz ten argument ?)
    Wychodzę z założenia, że mieszkanie jest moich rodziców - bo przecież jest
    "własnościowe"

    > IMHO ochrona własności przysługuje również w kilku sąsiednich
    > (i nie tylko) krajach :)
    i o to chodzi... co z ochroną właności? jeżeli miszkanie jest "własnościowe"
    to jest własnością moich rodziców tak samo jak kafle które leżą na
    balkonie... jeżeli wchodzi tam spółdzielnia żeby naprawić coś co przeszkadza
    sąsiadce z dołu i niszczą własnośc moch rodziców (czyli kafle) i nie muszą
    tego naprawiać to coś jest nie tak z tą ochroną własności...

    > A mają za co (znaczy: powód) ?
    moi rodzice nie chcą się zgodzić na naprawę wylewki bez naprawy kafli - ot
    powód... krnąbrny członek

    > Wspominam od czasu do czasu że na HDD mam gdzieś wyroki
    > stwierdzające że Sąd jest bezradny, bo spółdzielca dał się
    > "wpuścić" i pozbył się spółdzielczego prawa własności
    > zupełnie za friko... Jak tylko "musi sprzedać" to mały
    > pikuś - za pewne rzeczy można i właściciela[1] "wytentegować"
    > z przymusową sprzedażą :) (ale musi być *istotny* powód
    > i wyrok sądowy).
    > [1] Mowa o "prawdziwym właścicielu".
    > wzajem :) - Gotfryd

    o "prawdziwym właścicielu" - czyli...? bo juz sie zgubiłem :(

    pozdr. Marcin