  • Data: 2004-09-27 12:15:57
    Temat: Re: mam wielki problem,bardzo prosze o pomoc...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 26 Sep 2004, b wrote:

    >+ 1 Moja siostra została wdową i jej mąż miał konta bankowe na które nie
    >+ zdążył przed swoją śmiercią (tragicznym wypadkiem) udzielic pelnomocnictwa
    >+ swojej żonie do tych kont.Jak wyglada procedura odzyskania tych piinędzy,jak
    >+ dlugo trwa,i ile procentowo mozna wycignac?

    Mało danych. Miał dzieci ?
    Pieniądze na koncie są własnością spadkobierców - i jak sądzę "fizycznie
    dostępne" będą bo postanowieniu sądu co do spadku.
    Z grubsza biorąc spadkobiercom nalezy się 100% wkładu !!

    >+ 2. Maz mojej siostry ma firme i mase zaliczek na towary.Co teraz maa
    >+ zrobic jego zona (po jego smierci) ?

    Mało danych. Czy to były zobowiązania "osobiste", czy ma pracowników,
    czy ma księgową lub korzystał z doradzcy podatkowego...

    >+ Jak wystawiac faktury (czy moze na starej piczątce)?

    Nie sądzę. Wychodzi mi iż to DG osoby fizycznej.

    Chyba bez natychmiastowej pomocy doradzcy podatkowego się nie
    obejdzie - wychodzi na to iż za mało wiecie (skoro nawet nie wiesz
    jak postawić pytanie(!), czyli co musisz napisać) - i odpowiedzi
    na sieci pisane "na czuja" mogą wyrządzić więcej szkody niż pożytku.
    A w przypadku VAT (wykazanego nieprawidłowo na f-rach) może
    chodzić o spore kwoty !
    Jak zdecydujesz się skorzystać z pomocy *licencjonowanego doradzcy*
    - to IMO obowiązkowo *na umowę* (na papierze) - doradzcy są ubezpieczeni
    na wypadek błędu, a jak weźmiesz "na gębę" to w razie błędu ubezpieczalnia
    się wypnie na odszkodowanie.

    >+ 3 szwagier poza tym wzial auto na firme w leasing i ma pare rat zaplaconych
    >+ a rat jest 24.Co dalej z resztą rat (po jego smierci)?
    >+ Kto ma placic raty ?czyje jest auto? itd.

    IMHO - spadkobiercy. Przy czym istotne jest czy "firma" (jako "zakład"
    albo "majątek w działalności") zostanie przejęta.

    >+ Bardzo prosze o pomoc

    Weź SPORY zapas ostrożności - z powodu jak wyżej. Jak fachowiec/doradzca
    nie obejrzy "papierów" to ty nawet nie wiesz o co pytać... i pomoc
    może cię posłać na manowce !
    Niemniej... parę pytań w zakresie "DG a śmierć" było - i tu, i na
    grupie .podatki. Spróbuj przejrzeć: groups.googl.pl -> zaawansowane,
    później nazwę grupy i "śmierć" "zmarł" "zginął"...

    pozdrowienia, Gotfryd