  • Data: 2002-12-02 21:28:23
    Temat: Re: ksiadz bije dzieci- co robic
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Osobiście nie wiem, czy takie więzienia są przez Państwo prowadzone, czy
    nie. Odniosłem się jedynie do argumentu, jako takiego, gdyż moim zdaniem
    akurat istnienie takich więzień, byłoby argumentem za osobnym traktowaniem
    księży, a zatem za przywilejami. Autor tamtej wypowiedzi chciał w ten sposób
    wykazać, że księża są poprzez istnienie zakładów karnych dla nich traktowani
    na jednakowych zasadach, jak pozostali obywatele. Stąd moja wypowiedź, i do
    samego istnienia tego typu zakładów penitencjarnych nie miałem się w ogóle
    zamiaru odnosić.

    Wiem natomiast z dość pewnych źródeł, (aczkolwiek osobiście tego sprawdzić
    nie miałem potrzeby ani okazji) że Kościół podobne instytucje prowadzi. Nie
    są to to więzienia sensu stricto. Kodeks Prawa Kanonicznego przewiduje, jako
    jedną z wielu kar tzw. "pokutę". Pokuta ta jest realizowana m.in. przez
    pobyt księdza w specjalnym klasztorze o dość ostrym rygorze. Moim zdaniem
    jest to surogat więzienia, choć oczywiście nie spełnia on wszystkich
    warunków definicji zakładu karnego zawartych w teorii prawa.

    Co do Twoje oceny mojej inteligencji, to jako osoba zainteresowana nie
    podejmuję się zabierać głosu w tym przedmiocie. Podniosę tutaj jedynie, że
    skoro są wśród nas osoby tak bardzo inteligentne ja Ty, to dla zachowania
    równowagi, oczywiście muszą być też osoby o inteligencji niższej od
    średniej. Inaczej średnia by wypadła wyżej, niż wypada obecnie i osoby tak
    inteligentne jak Ty, nie byłyby bardzo inteligentne, a jedynie średnio
    inteligentne. W konsekwencji doprowadziłoby to pewnej "urownirowki", bowiem,
    gdyby wszyscy byli co najmniej średnio inteligentni, no to nie mogłoby
    również być osób inteligentnych bardziej, co łatwo udowodnić matematycznie.
    Wówczas świat byłby mniej kolorowy, ale Ty nie byłbyś narażony na kontakt z
    osobami mniej niż średnio inteligentnych. Reasumując, to właśnie dzięki
    takim półgłówkom jak ja, osoby o wybitnej inteligencji podobnej do Twoje,
    lub nieco niższej (bo wyższej nie spodziewam się już spotkać) mogą
    ewentualnie zstąpić na niziny intelektu i sprostować błędy popełniane przez
    tych mniej inteligentnych. Przecież, gdyby nie to, to gdzie mogłyby wykazać
    swą niewątpliwą wyższość?

    No i na koniec. Ponieważ nie zauważyłem przy rejestracji w tej grupie, że
    jest ona przeznaczona wyłącznie dla osób o współczynniku inteligencji
    powyżej 140 - jeśli oczywiście na to pozwolisz - pozostanę na grupie.
    Rozumiem, że moje wypowiedzi mogą co bardziej inteligentnych razić, lecz z
    dnia na dzień nie jestem w stanie tego zmienić i pozostaje mi nadzieja, iż
    obcowanie (z konieczności wirtualne) z bardziej inteligentnymi podniesie mój
    współczynnik o te kilka punktów, tak że z czasem być może wysilając intelekt
    będę mógł dorównać co najmniej tym średnio inteligentnym, a jeśli dobry Bóg
    pozwoli żyć tak długo, to może i do tych powyżej średniej uda mi się
    dorównać. W końcu trzeba mieć jakiś cel w życiu.

    Serdecznie pozdrawiam i przepraszam za nieco przydługą wypowiedź, ale gość
    mnie spienił i musiałem się wyżyć. Wypadło akurat na klawiaturze.
    --
    Robert Tomasik
    IDKey PGP: 0x9B725EF3