  • Data: 2007-11-04 08:28:55
    Temat: Re: kierowcy nie zatrzymują się przed przejściem dla pieszych
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Mikołaj Menke w <news:fgip22$4n7$1@inews.gazeta.pl>:

    > Coś masz nie tak z polską wersją, bo w oryginale jest coś zupełnie innego:
    > http://www.unece.org/trans/conventn/Conv_road_traffi
    c_EN.pdf
    > A tu tłumaczenie na polski:
    > http://www.stacja.com.pl/prawo/1988/konwencja.htm

    Hmm, a oryginału po polsku nie mogę znaleźć

> [...]

    > są obowiązani zatrzymać się przed przejściem, gdy sygnał zabrania jazdy,
    > a gdy przejazd jest dozwolony, nie powinni uniemożliwiać ani utrudniać
    > ruchu pieszym znajdującym się na przejściu i przekraczającym je w
    > warunkach ustalonych w artykule 20 niniejszej konwencji; jeżeli
    > kierujący zamierzają skręcić w inną drogę, przy wjeździe na którą
    > znajduje się przejście dla pieszych, powinni jechać powoli, a nawet
    > zatrzymać się w celu umożliwienia przejścia pieszym znajdującym się już
    > na przejściu lub wchodzącym na nie w warunkach ustalonych w artykule 20

    czyli jeżeli po skręcie jest oznaczone przejście dla pieszych i ruch
    kierowany (piesi mają zielone), to mają pierwszeństwo ;-)

    No i dobrze, a co ze skręcającym pojazdem i pieszym przechodzącym
    (usiłującym przejść) na skrzyżowaniu bez przejścia...

    Art. 20. 6.
    c) W celu przekroczenia jezdni w innym miejscu niż na przejściu dla
    pieszych, oznaczonym jako takie lub wyznaczonym znakami na jezdni, piesi nie
    powinni wchodzić na jezdnię bez uprzedniego upewnienia się, że mogą to
    uczynić nie zakłócając ruchu pojazdów;

    Hmm, wygląda, że to pieszy ma ustąpić :-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]