  • Data: 2003-11-06 22:40:35
    Temat: Re: jak poprawnie napisac upowaznienie/pozwolenie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    A tak trochę sam z sobą podyskutuję. Po wysłaniu postu znalazłem jeszcze
    inną ciekawą sprawę w tych przepisach meldunkowych, którą uważam za wartą
    podniesienia na forum publicznym. Poradźcie, może Weis'owi z Radia Z
    zasugerować zainteresowanie tą kwestią. Zna ktoś jakiś adres mailowy do
    niego?

    W ustawie z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach
    osobistych przepis art. Art. 11.2. brzmi: "W zastępstwie osoby obowiązanej
    do zameldowania się czynności zgłoszenia danych może dokonać członek
    rodziny, opiekun ustawowy lub faktyczny albo inna osoba."

    No i tak się zastanawiam i zrozumieć nie mogę. Dlaczego nasz kochany
    ustawodawca uważa, że "członek rodziny" albo "opiekun ustawowy lub
    faktyczny" nie jest inną osobą w stosunku do meldującego się? No bo w
    przeciwny razie, to w zupełności wystarczyłby zapis: "W zastępstwie osoby
    obowiązanej do zameldowania się czynności zgłoszenia danych może dokonać
    inna osoba."

    Czy to nie jest fascynujące spostrzeżenie ustawodawcy? Mamy do czynienia z
    ustawowym potwierdzeniem filozoficznego poglądu o istnieniu wielu bytów.
    Jeśli by zastosować zasadę, że ustawodawca się nie myli i z samej zasady
    jest racjonalny, no to wychodzi na to, że ktoś może być opiekunem prawnym
    lub faktycznym swojej własnej osoby, ba właśnie się dowiadujemy, że każdy
    z nas jest dla siebie członkiem swojej rodziny. A nie mogłem zrozumieć na
    studiach gościa od Filozofii, jak mu się te byty tak jakoś mnożyły i
    zawsze go podejrzewałem, że jest na środkach dopingujących. A tu takie
    racjonalne potwierdzenie znalazłem w ustawie.

    Aha! W przyszłym miesiącu chyba zażądam czterech pensji, bo przecież do
    pracy przychodzę też w sumie w kilku bytach jednocześnie. Wszak pracuję
    nie tylko ja jako ja, ale i ja jako własny opiekun prawny, ja jako własny
    opiekun faktyczny oraz ja jako członek własnej rodziny.

    Zaczyna mnie to przerastać! Idę spać. Ranek jest mądrzejszy od wieczora.